Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Stationcar: Peugeut 307 eller Ford Mondeo?

Profil slettet

Profil slettet

10-06-2010 kl. 13:07

Kære alle Hvem kender noget til følgende stationcars: Peugeut 307 Ford Mondeo Vi synes begge biler virker rummelige og lækre, men er der nogen derude, som har enten gode eller dårlige erfaringer? Rust, reperationer, fejl og mangler, benzinforbrug, div? Vi er to voksne og en baby med en stor barnevogn. Vi skal pt. kun bruge bilen til fritidsbrug (max 16.000 km om året), og vil købe den brugt til max 100.000kr. På forhånd tak for inputs.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

10-06-2010 kl. 14:37

Har haft Mondeo st. car 2,0 Ghia årg. 2002 tidligere og kørt en del i Peugeot.
Forden er en lækker bil med god plads, meget udstyr og kører rigtig godt.
Det negative er rust i dørene (dårlig sealing), jeg fik uden problemer skiftet 4 døre og motorhjelm/bagklap på Ford's regning, så god service. Derudover er det jo en stor bil, så den går ikke så langt på literen som mindre/nyere modeller.
På grund af rust problemerne (der skulle være ordnet fra årg. 2004) har modellen fået rigtig mange klø værdimæssigt, så man får efter min mening rigtig meget for pengene og hvis man finder en hvor der er styr på rustgaranti burde der ikke være problemer med rusten.

Peugeot er også ok, men synes de virker "gamle/slidte" forholdsvis hurtigt, ligesom de ikke har det bedste ry mht. elfejl etc. Men her burde der også være mulighed for at finde en til en fornuftig pris.

Hvis man har brug for pladsen er en pæn Mondeo et godt bud, hvis man kan nøjes med mindre ville jeg kigge på Ford Focus eller Opel Astra før Peugeot, men det er en smagssag.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg