Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Stationcar: Focus / Golf / Astra

Rasmus Trock Kinnerup

Rasmus Trock Kinnerup
bruger siden
16-11-2010

02-12-2010 kl. 10:25

Hej Jeg har 2 børn (0 og 2 år) og har brug for en stationcar. Den skal ikke bruges til dagligt - kun til besøg hos venner, familie i weekender og nogle hverdagsaftener. Jeg har tænkt mig en pris omkring de 100.000. Jeg har kigget på Ford Focus, VW Golf og Opel Astra. Jeg ønsker en bil med mindst mulig afskrivning i de år vi har den (ca. 3), kvalitet så jeg slipper for at køre på værksted i tide og utide, plads til os og bagage, god energiklasse... Overvejer ca. 5 år gammel bil med under 100.000 km på bagen. Er der nogen bud på hvilken bil jeg skal vælge? Model, Alder osv. Hilsen Rasmus

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

02-12-2010 kl. 11:34

Alternativt forslag - køb en fabriksny Fiat Panda.

- Hvis bilen kun er til "hyggebrug", så kan du godt have dine to små børn i den.
- Den kan fåes for under 100.000kr
- Ejerafgift årligt er kun ca 500kr
- Du kan regne med meget små vedligeholdelsesudgifter i de 5 år du siger du vil eje den

Mvh/Emil

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

02-12-2010 kl. 18:24

Hvis i ikke skal have bilen i længere tid, så find en af de 3 du selv nævner, til max 60-65000 kr. Så undgår du alt for stor afskrivning.
Du vil uden tvivl få større afskrivning på en bil til 100 k.

Du får mest bil for pengene i Astra og Focus. I en Golf en prisen for høj. Du kommer til at nøjes med en ældre bil med flere km på tælleren. Og Golfen er ikke mere driftsikker end de 2 andre.

Lige umiddelbart vil jeg mene at Focus er det bedste køb af de 3.

Rasmus Trock Kinnerup

Rasmus Trock Kinnerup
bruger siden
16-11-2010

04-12-2010 kl. 15:17

Hej Emil
Vi låner tit en Panda i familien, men den er simpelthen for lille. Den er jo intet i nærheden af en stationcar.
Der er for lidt plads til bagage og der er for lidt plads til autostole når man som fører eller passager er mere end 160 cm høj.
Desværre ikke et bud!