Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Seat Altea 2.0 tdi 140 stylance DSG ??

Kasper Madsen

Kasper Madsen
bruger siden
20-07-2005

27-04-2010 kl. 00:53

Heeej allesammen ,, Jeg står og skal bruge en pendlerbil til ca. 200 km om dagen. Og har nu kig på seat altea 2.0 tdi DSG. Nogle som kan anbefale den og hvad med turboen og dsg er det holdbart hvis der bliver passet på det? Har hørt så meget om de DSG men for fanden da det bar køre jo. Alt er velkommen så bare skriv hvis i kender til sådan en fætter ,. På forhånd tak :) KasperM..

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

27-04-2010 kl. 08:04

Det er en ganske fin bil... Det er et kendt problem at denne motor i nogle aftapninger har problemer med turbo og dysebro, men om det er slemmere end andre mærker ved jeg ikke, men jeg har set eks. på disse problemer hos dem, bl.a en A6 140hk tdi som lige slugte 4 liter olie på motorvejen og tog en motor med. Og et par stykker hvor topstykket skulle skiftes for der har været en konstruktionsbrøler på dem, hvor dyserne var i stål og toppen i alu og de 2 arbejder ikke godt sammen, så de kunne rykke sig løse, men ved ikke hvor vidt det bliver ved med at være et problem.

Ang. pendler kvaliteten så er det jo op til en selv, men DSG gearet giver uden tvivl et merforbrug som alle andre automatgear. Men det er jo et valg man tager. Motoren er knap så sparsommelig som 1,9 tdi men igen er det jo et spørgsmål om temprament...

Held og lykke med det...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg