Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Reparere 5½ år gammel bil eller købe anden til ~160-220.000

Thomas Moberg

Thomas Moberg
bruger siden
01-08-2011

15-12-2022 kl. 13:16

Hej

Jeg står i den situation, at vores 5½ år gamle Hyundai i10 (2'er bil) skal have skiftet tandrem og lige har fået skiftet bremser. Altså står vi med reparationer for 7.500 bare i år.

Min frygt er selvsagt, at vi kommer til at bruge en del penge på reparationer de næste par/mange år.

Derfor er jeg nu i gang med selvransagelse og kigger på at anskaffe mig en elbil i stedet for i10'eren. Men jeg er faktisk i tvivl om, hvorvidt det giver mening.

Scenarierne:
1) Beholde i10'eren i 1-5 år ekstra og få skiftet tandrem (+ hvad end der ellers kommer)
- Bilen er betalt af

2) Sælge den til 65.000-70.000 og købe en elbil fra 2020-21 til omkring 210.000 kroner (nok en Zoe Intens eller e208). Her kommer vi til at sidde omkring 500-700 kroner dyrere i det per måned ift. i10'eren

Hvad havde I gjort?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

per kjeldsen

per kjeldsen
bruger siden
28-11-2011

15-12-2022 kl. 16:54

Øh , en hyundai i10 fra 14 og frem , har knastkæde , ikke tandrem . Om en elbil giver mening lige nu ?
Det er vist et spørgsmål om bil religion . Jeg ville beholde hyundaien , har selv en .

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

s ø

s ø
bruger siden
08-01-2020

15-12-2022 kl. 20:53

Thomas Moberg

bruger siden
01-08-2011

skrev:
Hej

Jeg står i den situation, at vores 5½ år gamle Hyundai i10 (2'er bil) skal have skiftet tandrem og lige har fået skiftet bremser. Altså står vi med reparationer for 7.500 bare i år.

Min frygt er selvsagt, at vi kommer til at bruge en del penge på reparationer de næste par/mange år.

Derfor er jeg nu i gang med selvransagelse og kigger på at anskaffe mig en elbil i stedet for i10'eren. Men jeg er faktisk i tvivl om, hvorvidt det giver mening.

Scenarierne:
1) Beholde i10'eren i 1-5 år ekstra og få skiftet tandrem (+ hvad end der ellers kommer)
- Bilen er betalt af

2) Sælge den til 65.000-70.000 og købe en elbil fra 2020-21 til omkring 210.000 kroner (nok en Zoe Intens eller e208). Her kommer vi til at sidde omkring 500-700 kroner dyrere i det per måned ift. i10'eren

Hvad havde I gjort?

Jeg vil nærmere kalde det almindeligt vedligehold, det er jo sliddele som bliver skiftet. Syntes ikke at det lyder som en stor udgift.
hvis du får lavet en god undervognsbehandling og beholder den nogle år endnu, tror jeg at det rent økonomisk vil være det bedste 😊

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

16-12-2022 kl. 09:36

Thomas Moberg

bruger siden
01-08-2011

skrev:
Hej

Jeg står i den situation, at vores 5½ år gamle Hyundai i10 (2'er bil) skal have skiftet tandrem og lige har fået skiftet bremser. Altså står vi med reparationer for 7.500 bare i år.

Min frygt er selvsagt, at vi kommer til at bruge en del penge på reparationer de næste par/mange år.

Derfor er jeg nu i gang med selvransagelse og kigger på at anskaffe mig en elbil i stedet for i10'eren. Men jeg er faktisk i tvivl om, hvorvidt det giver mening.

Scenarierne:
1) Beholde i10'eren i 1-5 år ekstra og få skiftet tandrem (+ hvad end der ellers kommer)
- Bilen er betalt af

2) Sælge den til 65.000-70.000 og købe en elbil fra 2020-21 til omkring 210.000 kroner (nok en Zoe Intens eller e208). Her kommer vi til at sidde omkring 500-700 kroner dyrere i det per måned ift. i10'eren

Hvad havde I gjort?

En "No-Brainer" i min verden....

Alene at lave nyt billån vil koste dig i omegenen af 10.000,- i oprettelse og stempelgebyr, så selvfølgelig skal du få lavet din 5 1/2 år gamle bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg