Hyundai i10 er den mindste Hyundai i Danmark, og den har været på markedet siden 2008. Den deler masser af teknik med Kia Picanto, hvilket bestemt ikke er nogen dårlig ting. Udstyret er Hyundais stærkeste kort, da den i nogle kampagnemodeller kommer med meget udstyr, som ikke er standard hos konkurrenterne. Men det gælder om at være vågen, da der er forskel på udstyrsniveauet alt efter periode. i10 var blandt de første, der brød under 100.000 kr. og den har altid fem døre og et, i forhold til konkurrenterne, stort bagagerum.
De fleste bliver positivt overrasket, når først hjulene triller på i10 – den er nemlig temmelig lydsvag i forhold til biltypen – vi taler naturligvis ikke tyst som en Mercedes-Benz, men alligevel imponerende. Crashtesten siger 4 stjerner ligesom mange andre mikrobiler.
Motoren er en 1,2 liters benziner med 78 hk – den gør det fint. Der findes også en 1,1 med 66 hk, og det føles lidt som at nøjes. En gang imellem er der også en brugt dieselversion til salg, men da den kun var til salg fra ny i få måneder, så er det en sjælden fugl på BilBasen. Fra 2013 er motoren på 1,25 l og har 86 hk.
Anhængertræk kan ikke fås til alle mikrobilerne, men i10 fås med originalt træk og den må trække en anhænger på 700 kg med bremser eller 400 uden bremser, så den kan sagtens trække en lille trailer til genbrugsstationen. Reservedelsindekset for Hyundai i10 ligger på 92, hvilket vil sige at de mest benyttede reservedele koster 8 pct. mindre end gennemsnittet for de 10 bedst sælgende biler på markedet. Så i10 er en fin bil til en lav pris - ny som brugt.
De fleste bliver positivt overrasket, når først hjulene triller på i10 – den er nemlig temmelig lydsvag i forhold til biltypen – vi taler naturligvis ikke tyst som en Mercedes-Benz, men alligevel imponerende. Crashtesten siger 4 stjerner ligesom mange andre mikrobiler.
Motoren er en 1,2 liters benziner med 78 hk – den gør det fint. Der findes også en 1,1 med 66 hk, og det føles lidt som at nøjes. En gang imellem er der også en brugt dieselversion til salg, men da den kun var til salg fra ny i få måneder, så er det en sjælden fugl på BilBasen. Fra 2013 er motoren på 1,25 l og har 86 hk.
Anhængertræk kan ikke fås til alle mikrobilerne, men i10 fås med originalt træk og den må trække en anhænger på 700 kg med bremser eller 400 uden bremser, så den kan sagtens trække en lille trailer til genbrugsstationen. Reservedelsindekset for Hyundai i10 ligger på 92, hvilket vil sige at de mest benyttede reservedele koster 8 pct. mindre end gennemsnittet for de 10 bedst sælgende biler på markedet. Så i10 er en fin bil til en lav pris - ny som brugt.