Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Råd til bilkøb søges

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2008 kl. 06:46

Hej Jeg overvejer at købe en Octavica st. car, 1,9 TDI, fra 2006, mend 80.000km på tælleren . Pris kr. 250.000 Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg ser bilen. Jeg tænker mest at nu har den snart kørt 80.000 km og om der så er nogle bestemte ting man bør undersøge. Det skal siges at jeg ved ikke ret meget om biler. Jeg kører ca. 30.000 km om året. Syntes I bilen har kørt for meget til mit kørselsbehov? PÅ forhånd tak. Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-01-2008 kl. 10:51

Hej Lars

Jeg kører også selv Octavia - dog som Henrik en 2,0 model.
Jeg har kørt 135.000 km siden 2004 og bilen kører fortsat (næsten) som en ny. Jeg har prioteret at lade den autorisede Skoda/SMC butik servicere, skifte tandrem, bremser osv. og jeg håber det er de penge der holder bilen i god form.
Dette vil hurtigt komme til at lyde som en salgstale for Octavia men jeg er virkelig imponeret over hvor let eks. gearkasse fortsat fungerer - ingen mislyde og ingen problemer med at finde det rigtige gear, bare et lille vip med håndleddet og så videre.
Det jeg vil frem til er at du ikke bør være bekymret for en Octavia TDI med 80K på tælleren. Hvorvidt prisen er rigtig kan du jo checke her på bilbasen og andre ligende sites.
Endelig vil jeg også som Henrik anbefale dig at overveje 2,0 modellen- gerne med Elegance udstyr, såfremt budgettet tillader det.

Held og lykke

mvh Kim

Sidst rettet: 23/1-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg