Bilbasen Forum
Råd om familiebil (stationcar) søges
Profil slettet
04-03-2008 kl. 10:30
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
04-03-2008 kl. 10:43
Det er nogle ret forskellige biler, som du har i kikkerten.
Lige fra Berlingo, som er det ekstremt praktisk valg til V50, som er mere design en egentlig praktisk st.car.
Derfor er det også lidt svært at komme med en anbefaling, da de opfylder forskellige behov.
Berlingo er mest praktisk.
V50 er lækrest.
Focus og 307 giver måske det bedst kompromis i fht. prisen.
Hvis jeg skulle vælge en praktisk familiebil, ville jeg starte med at vælge V50 fra, da den er for dyr og ikke så praktisk som de andre.
Herefter ville jeg vælge Berlingo fra, da den er for postmand-agtig.
Dernæst ville jeg fravælge 307, da kvaliteten nok mangler lidt i fht. Focus, som ville blive mit endelige valg.
Ihvertald hvis jeg skal vælge mellem dine fire forslag.
Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006
04-03-2008 kl. 23:29
Prøv at kigge!!
MVH Ulrik
Profil slettet
06-03-2008 kl. 16:11
Der er store rabatter pga at det fra årsskiftet ikke længere er Volvo som står for importen af Renault.
prøv at tjekke www.renaultdanmark.dk/lagersalg her finder du en liste over modeller de forskellige forhandlere har tilbage.
Mvh
Henrik
Søren Bindslev
bruger siden
28-11-2005
06-03-2008 kl. 16:54
Peugeot 307 kører næsten lige så godt som Focus og er lige så komfortabel. Kvaliteten halter dog lidt bagefter og jeg vil være lidt bekymret for at købe en 307 brugt pga. dens dårlige placering i diverse kvalitetstest. De ekspemplarer af racen jeg har kørt i, har dog alle kørt fortrinligt.
En Berlingo vinder på plads. Den ligner en kummefryser og kører stortset også sådan. Understyrer meget voldsomt - ESP eller ej - vil meget nødigt lave en undvigemanøvre i en Berlingo.
De nye Octavia er lidt større end Focus og 307. Kvalitetsmæssigt er vi på niveau med Focus. Køreegenskaberne er i bedste fald godmodige - jeg vil kalde dem uinspirerende. Men er man ligeglad med den slags, er det nok her du finder mest value når man ser på kvalitet, komfort og plads, men det er altså på ingen måde en "drivers car".
Håber ovenstående kaster lidt lys over land.
Sidst rettet: 6/3-08
Profil slettet
06-03-2008 kl. 17:46
Poul-Erik Jensen
bruger siden
01-05-2007
13-03-2008 kl. 12:37
Focus St. car er også en praktisk bil, da den har et rigtigt stort bagagerum, dog ikke i højden, men regnet ud på liter er det større end Berlingos. Den er også meget mindre sidevindfølsom.Vi må vel også vedgå at den ser meget bedre ud. Men valget er dit.
Profil slettet
25-03-2008 kl. 08:43
Profil slettet
25-03-2008 kl. 20:30
Jeg mener at du mangler Audi og Wv Passat på din liste.
Her og nu får du meget for pengene ved at købe en af dine nævnte biler, men hvis du ser lidt langsigtet på det vil jeg råde dig til at gå efter tysk kvalitet. her kan du roligt købe en bil der både har nogle km samt år på bagen. det næste er om du er til luksus eller skrab. Personligt kan jeg godt lide at der er lidt luksus. Jeg kører pt. Audi A6 med alt i udstyr. Dejlig vogn, med masser af plads....og så kan også få noget for dem når de skal sælges igen.