Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Pro_cee'd vs Golf 5

Profil slettet

Profil slettet

08-05-2008 kl. 17:56

Jeg skal til at købe bil nu og mit valg er faldet på det enten skal være en Kia Pro-Cee´d 1,6 CRDi Sport 3d eller en VW Golf 1,9 TDi 90 Trendline 5d . Jeg har 250.000 kr at købe for . Bilen skal udelukkende bruges til privat kørsel for mig selv, da jeg er ung billist Sidst rettet: 8/5-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-05-2008 kl. 21:35

Helt afgjort at du skal vælge golf af de to, det er jo en bil/kvallitet i en lelt anden klasse, det kan godt være at Kia giver 7 års garanti for at sælge deres biler og at VW ikke gør, men de har til gengæld mange tilfredse ejere gennem mange år der kan bevidne at det er kvallitet.

Claudi Frigart

Claudi Frigart
bruger siden
03-04-2007

23-05-2008 kl. 21:22

Skulle jeg selv vælge ville jeg uden tøven vælge golfen, nu er der mange der klager over at en TDI larmer mere, ja det er rigtigt, men til gengæld er det også den bedste dieselmaskine i min opfattelse. De har becidst at de kan klare og køre rigtigt mange kilometer uden problemer. Og ja det kan godt være golfen er "dyr" men kvalitet koster og Kia er bestemt ikke kommet op på samme niveau endnu. Klart Kia er en fornuftig bil, men jeg synes at selve oplevelsen bag rattet er langt bedre i golfen end i kia'en. Og for mig er det altså det vigtigste. Nu har jeg kørt meget i Golf5 TDI og også lange strækninger og det er sgu en fornøjelse og kan slet ikke nikke genkendende til at den skulle lyde som en gammel traktor og at den ikke er til at holde ud at køre i. Så vælg golfen og du får god tysk kvalitet mange år frem endnu..

Niels Richard Brunhøj

Niels Richard Brunhøj
bruger siden
01-07-2007

24-05-2008 kl. 10:10

Hej Kasper. Hvis du kun skal lytte til de "kloge" mennesker der kun kan se WV produkter er der ingen tvivl. Men hekdigvis er de fleste uafhængig af denne syndrom, og vælger på andre parametre. At Golf er en billig bil at køre og eje er ikke min erfaring, selvom den ligger nogle år tilbage. Driftsomkostningerne lå ca. 27% over Corolla, og gensalgspris i forhold til købspris var lidt lavere. Derudover kom et højere kapitalomkostning til Golfen, en parameter det ikker indgår i "kloge" skribenters vurdering af driftsomkostninger til en bil. Hvorfor?. Jeg er ikke i tvivl om at en Ceed kan give ligeså meget såkaldt køreglæde, du kan få mange dejlige ture/ferier for den mindre inverstering du har i Ceed,en. Og ikke mindst får du en bil der har en ordentlig garenti, og ikke nogle sælle reklamationsmuligheder som de fleste EU biler tilbyder. Hvis disse garentiordninger havde været omvendt ville Asiatiske biler være skreget ud af markedet, men nu er det WV og andre "fine" mærker der tillader sig at lade køber stå med bevisførelsen af at produktet ikke var ok ved levering. Det er stof til eftertanke når man skal købe bil, og måske en af årsagerne til at WV,s værksteder falder i kundetilfredshed.

Christian Tvorup Træholt

Christian Tvorup Træholt
bruger siden
13-06-2003

06-06-2008 kl. 22:16

Pro-cee'd har et rigtig fedt design, især bagfra og tænk sig at kunne have bil i 4-5 år og stadig sælge den brugt med fabriksgaranti.. Vel og mærke lige så lang som nye europæiske biler. Det skal nok hjælpe med at holde værdien oppe.

Profil slettet

Profil slettet

08-06-2008 kl. 10:24

det er nok usandsynligt, eftersom det er et typisk hit-n-run indlæg - trådstarter har ikke været her siden dengang han lavede det oprindelige indlæg.