Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Postmand Per bil.

Profil slettet

Profil slettet

23-10-2010 kl. 18:00

Tak til jer der allerede har hjulpet os i jagten på bil. Vi er første gangskøbere, og har indtil nu fundet ud af, at vi har behov for en bil man sætter sig "ind" eller "op" i istedet for en man sætter sig "ned" i. Vi har kigget på flere "Postmand Per" biler; altså Berlingo, Partner og sidst Toyota Yaris Verso. Kan I fortælle os noget om lighed/forskelle på disse biler? På forhånd tak og god weekend.... Helle

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-10-2010 kl. 10:48

Hej. Tak for alle jeres dejlige kommentar. Alt bliver læst og undersøgt!!
Som sagt er vi første gangs købere. Grunden til at det skal være en bil man sætter sig ind i er min mands rygsygdom. Han er stiv i ryggen og har derfor også problemer med at vende sig f.eks. Kan heller ikke komme ud af en bil man sætter sig ned i. Vi har ikke børn, men vil INDIMELLEM HAVE BÅDE BØRN OG VOKSNE PÅ BAGSÆDET. DER SKAL OGSØÅ VÆRE PLADS TIL EN MINDRE HUND. anken om Yaris, Berlingo bilerne er også pladsen i bagegerummet hvor tingene også lægges ind og ikke ned. Derved skal vi ikke bøje os unødigt. God weekend til jer alle, og kom endeligt bare med flere gode tips og råd.....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-10-2010 kl. 16:48

Hej Helle. Hvor høj er din mand ? har han ofte smerter? er han MB'er? måske er jeg er en ligesindet.

Dette omkring køb af rigtig bil handler jo om i hvilken stilling ryggen er blevet stiv, om man er krum eller helt oprejst, om man på et tidspunkt måske skal ha en ryg opretning. Så er lidt om højde af en selv og størrelsen af hullet i døråbning af bilen. Også om man evt har noget i en skulder, som måske på sigt vil kunne kræve automat gear mv.

Mine erfaringer med biler og indstigninger sæder mv, kan måske komme jer til gavn.

Jeg selv har en højde på 186, og næsten stiv, men leddene i ryg har tendens til at forskubbe sig mv. Har MB.

Har ikke prøvet alle biler på markedet men en del. Har været i berlingo mv, men disse var for stive i sæderne og for kort i bund hvor man har sine ben. Må sige at jeg kun gik efter om føre og passagerplads var god.

Super indstigning og sæde fandt jeg i en Fiat Qubo, men der er ikke så meget plads på bagsæddet og kan kun i dk fås i diesel. Så jeg endte op med en Ford C-max. Man kan højde juster begge forsæder og lige som i Fiat Qubo læne justerbar støtte. Vil lige sige at der kan være stor forskel på om folk skal have hårde eller bløde sæder. Der er også Hyuindai Matrix som en af mine bekendte har foreslået, som også er helt stiv, men jeg syns jo ikke alle biler er lige kønne. Og ja jeg skulle måske nok have taget Fiaten , man kan sidde helt afslappet tilbage i sæddet og med rattet langt oppe ved kroppen, så man næsten føler man sidder hjemme i sofaen.

Jeg havde også fejlkøb på min vej, købte en Honda Jazz, men måtte sande at den blev for kort i bund til min lange ben. Når man har en stiv ryg, gælder det om at sidde rimeligt højt i bilen og at fødderne bare kan sættes lige ned i bunden af bilen, så slapper ryggen mere af og bliver ikke spændt op på samme måde som hvis man har sine ben længere ud i bilen. Fandt også ud af at man skal passe lidt på de sæder hvor der er for meget sidestøtte og støtte på selve sæddet, så har man svært ved at komme til at dreje sig og ind og udstige.

I skal ud og prøve sidde og køre i disse biler. Når i har fundet en i tror næsten det skal være, kan i spørge forhandleren om i ikke kan låne bilen en hel weekend. I skal selvfølgelig forlægge ham jeres problem, og så er han helt sikkert med på det. har hørt om en del fejlkøb, da folk ikke har haft den fornødne tid i bilen. I skal også på en lang tur.

Hmm glemte lige at undervogn, altså affjedderingen i bil også spiller en rolle. Fiat Qubo var rigtig blød og dejlig at køre i, man kunne næsten ikke mærke bump mv, Ford C-max er noget mere hård, men ikke så varevognsagtig som Fiaten.

Obs. Som hans S og nogle andre skriver, er det også biler der vil kunne bruges. Der er og opel meriva. Ved ike om i fået støtte til køb af bil. Men mener helt sikkert i vil kunne får et special sæde evt fra recaro.
Hvis din mand også selv skal køre bilen er det vigtigt at den er nem at køre og at udsynet gennem forrude mv er rigtig godt. Jeg må sige at mange af disse ting jeg har nævnt, finder i, i Ford C-max. men noget kan vel også dreje sig om hvor dyr bilen må være.....sæt gerne en max grænse på beløb. I er velkomne til at smide en evt. mail add, idet jeg gerne vil være jer behjælpelig med evt valg af bil, hvis i syns det kunne være noget. Sidder i det jyske.

Håber det lykkes jer at finde den rigtige bil.

Mvh

Dette indlæg blev 30-10-2010 20:19 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

31-10-2010 kl. 15:46

Hvor er det super dejligt at I gider hjælpe os.
Min mand er ikke fører af bilen. Har ikke kørekort. Det har jeg heller ikke.... endnu. Forhåbenligt om et par mdr. Derfor har vi ikke været på prøvetur. Har dog kigget hos en forhandler.
Som du, T. Nielsen har min mand MB. Han er også 186 høj. Han er ikke helt stiv, men har "størrelsen" lidt imod sig... ;0)
Vil helt sikkert se på de biler du foreslår. Vi kan heller ikke få støtte til køb af bil da min mand er pensionist, så bilen vil være ren luksus! En mulighed for at komme rundt til familie og venner da min mand har måtte opgive at cykle for et par år siden. Kan derfior kun benytte offentligt traffik.
Forsat god weekend!!

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

31-10-2010 kl. 15:55

Tak for svar. Ja det er noget skidt at slæbe rundt på det MB. Jeg syns helt klart i også skal se lidt på den Hyuindai Matrix, som en bekendt af mig også har anbefalet. Han har også samme højde som os, men noget tungere end jeg selv 80kg. Der er gode faste og store sæder i den Huindai, så prøve indstig den og sammen lign eks. med Ford C-max. ja de komuner er ikke nemme at flytte med. Skriv endelig igen hvis i har spørgsmål til noget.

Obs . Fordel ved Hyundai Matrix er også prisen (169.000)

Også god weekend til jer

Dette indlæg blev 31-10-2010 16:05 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

31-10-2010 kl. 16:26

Hej igen. Mht. prisen er den lidt for høj fpr vores pengepung. Og jeg er da også en smule nervøs ved at købe en ny/ eller for dyr bil når jeg lige får kørekort. er jo ikke ung mere.... ;0)
Vi kigger i prislejet kr. 50.000 - 75.000.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

31-10-2010 kl. 16:31

Var lige det jeg ville spørge om ang bil. Hvor meget i vil ofre på det.Men der findes mange løsninger også på brugtbil. ha jae 46 her, men føler mig til tider som en på 80. Men det kender nogen sikkert alt til.

Profil slettet

Profil slettet

31-10-2010 kl. 16:35

SMILER......

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

31-10-2010 kl. 16:38

Har kigget lidt på det. Ang Ford , kan man ikke rigtigt få noget i denne prisklasse, men Hyundai Matrix kam man sagtens få fra ca godt 50.000 og opefter, de ser meget fine ud. I kan jo da gå ind og se lidt på dem her på bilbassen. Der er et felt hvor man kan skrive max pris, og så kommer de inden for den ramme i angiver.

Profil slettet

Profil slettet

31-10-2010 kl. 16:42

Vores venner kører Matrix. Det er en super dejlig bil som vi bestemt også har i kikkerten! Vi har flere søgeagenter i gang, men bliver lidt bekymrede for at vi får spreds os for vidt. Derfor landede vi på "postmand Per" bilerne. Men der bliver kigget jævnligt på alle bilerne af en vis størrelse. Glæder mig til faktisk at kunne prøve dem!!

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

31-10-2010 kl. 16:59

Ja kan da godt forstå jeres bekymring omkring de mange biler man kan vælge imellem. Men uden helt at vide ca priser på alle de andre biler/gode forslag fra de andre brugere, vil jeg tro at i Matrix får i mest for pengene, både hvad angår stand på bilen , kmtal, plads pris og årgang. men i skal da kigge på lidt forskelligt.

Ja det må være noget at en sag at skulle tage kørekort og så til at finde bil også. Men lidt spændende er det jo. Meen det skal nu nok gå.

Profil slettet

Profil slettet

31-10-2010 kl. 17:01

TAKKER....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

31-10-2010 kl. 18:34

Ang de biler som berlingo partner mv, kan i roligt kigge på. Var blot fordi jeg troede den skulle være ny. og der er altså forskel på sæderne og lidt i bund på de nye. Så de modeller inden for jeres prisramme er sæder mv ok.

Dette indlæg blev 31-10-2010 18:35 redigeret af dets forfatter.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

09-11-2010 kl. 12:44

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

09-11-2010 kl. 21:56

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.