Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Polo 1.4 '05 (ny model)

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2009 kl. 16:52

Hejsa :) Jeg skal snart have mig min første bil og havde først kigget på Peugeot 106 Rallye el. GTi, men det er ikke sådan lige, at finde en der ikke har kørt for langt, og samtidig ikke er for stylet osv..Så kom jeg til at tænke på min fætters VW Polo 1.4 fra '02-'03, og synes egentlig det er en ret lækker lille vogn, og samtidig er den billigere at have og meget nyere en Pug'en! Fandt så frem til en fra 2005 af den nye model til 120.000, som jeg rigtig godt kan lide! Men forsikringen skal jo også lige på plads.. Jeg er 18 år, og kan få Polo'en forsikret for ca. 8.500 årligt hos GF, men det er kun for ansvar.. Er det dumt at nøjes med ansvar på en så ny bil? - evt. hvor dumt? Er der evt. andre biler der kan anbefales til max 120k? På forhånd mange tak! :) Mvh Alexander Sidst rettet: 15/5-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-05-2009 kl. 19:00

Ja, det kan jeg godt se.. Det er vidst heller ikke alle steder man kan få lov til at låne penge, hvis bilen ikke er kasko-forsikret, og så mange penge har jeg altså heller ikke..

Men vil gerne høre hvis i har andre forslag til valget af bil
-helst 3-dørs
-ikke alt for gammel
-maks. 120.000 kr.
-billig forsikring
-LÆKKER!!!

:)

Profil slettet

Profil slettet

16-05-2009 kl. 12:16

Hej Jonas

Det ved jeg ikke noget om, men det ville ikke undre mig.. Jeg kan ikke lige finde noget om det på deres side.. Men under alle omstændigheder skal jeg have kasko, så det bliver ikke hos dem..

Jeg var ellers ret sikker på, at jeg skulle have mig sådan en Polo, men faldt lige over Ford SportKa, der faktisk koster det samme for mig at have som en Polo. Det er jo en meget sjov lille bil, der har fået ros for køreegenskaber, men er dog ikke så vild med det gamle interiør, og tvivler på, at den er lige så god kvalitet.. - hvad ville i vælge?

Profil slettet

Profil slettet

17-05-2009 kl. 12:07

Hej Kaare

Hvis jeg skal have en nyere bil SKAL der kasko på - også hvis jeg evt. skal låne til den.
Jeg må vel ud at prøve bilerne :) Af nye biler kan jeg få råd til en Peugeot 107 (C1, Aygo), men så synes jeg det er sjovere at få en større, lidt brugt med meget mere udstyr!
Mht. at købe en bil til 15.000 er det ikke noget jeg har lyst til.. De er ikke så sikre, større risiko for at de går i stykker, meget slidte osv.. Men tak for input!

Hej Henrik

Jeg er godt klar over det med 18 år + GTi + forsikring = $$$$$$$$$$ - selvom jeg har lidt svært ved at se fornuften i det, andet end penge til selskabet..

Jeg har lavet mig et fint regneark, hvor jeg kan taste de forskellige omkostninger ind, og der løber Polo MED kasko (ca. 18.000 årligt) op i ca. 4000 pr. måned - mange penge, men det har jeg faktisk råd til..
Alka har jo det der kursus 'Respekt for fart' som skulle give rimelig stort nedslag (har hørt om en, der sparede ca. 35.000!), selvom det dog ikke giver så meget nedslag når man beregner på deres side.. Men man må vel lige ringe til dem.. Også tak til dig! :)

Profil slettet

Profil slettet

20-05-2009 kl. 23:04

Til dem, der er interesserede har jeg besluttet mig for (medmindre det perfekte tilbud kommer ... ) at købe en fabriksny hvid Peugeot 107 med lidt udstyr. Min far havde en som lånebil for et par uger siden, og syntes den var ret sjovt at køre - kunne ikke lade være med at smile :) Derudover er den noget billigere, og kan også godt lide den nye front!

Tak for råd undervejs!

Profil slettet

Profil slettet

05-06-2009 kl. 17:41

-

Sidst rettet: 5/6-09

Profil slettet

Profil slettet

05-06-2009 kl. 17:43

Jeg har så ændret min mening igen (har jeg efterhånden gjort nogle gange).. Nu er jeg til en 206 S16, da jeg fandt ud af, at den kun er ca. 60 kr. dyrere om måneden(!) end 107'eren
Jeg har ikke kigget på 206'eren tidligere fordi min mor for et års tid siden fik en 206 Griffe fra 06 med 110 hk., læder, klimaanlæg, ..., og troede kun mit budget var nok til en gammel slidt model med lille motor, og det ville ikke være så sjovt når mors står lige ved siden af.. Det viste sig så, at jeg kan få en næsten lige så fin, og med samme motor (den trækker rimelig godt!) for de små 70 kr. mere - den er der trods alt lidt mere bil i end en 107 :) (ikke for at nedgøre dig Brian!!)