Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Pendlerbil til max 85000 kr.

Lars Juul Mikkelsen

Lars Juul Mikkelsen
bruger siden
22-01-2006

26-01-2012 kl. 11:51

Så er der igen brug for lidt visdom fra basens kolge hoveder:) Vores gamle Corsa er stået af, og derfor skal vi have en anden. Egentlig vil jeg helst købe en helt ny, men synes ikke rigtig jeg kan finde pengene til det. Derfor er budgettet blevet på ca. 85.000 kr. Bilen skal køre ca. 70 km. hver dag, i alt ca. 20.000 kr. pr. år. 90 % af tiden på landevej. Krav: 5 døre Plads til en klapvogn i bagagerum ikke rød eller hvid:) Jeg har kigget på rigtig mange forskellige ind til videre, og har både overvejen privat og forhandler. Fordelen ved en forhandler er jo garanti og så kan min gamle indgå med et lille beløb. Fordelen ved privat er prisen! Er tiltalt af at købe Corsa igen, da vi har været rigtig glade for den og den ligger godt kvalitet/pris. Et andet alternativ kunne være Mazda 2, er dog i tvivl om klapvognen kan være der. Chevolet Aveo har jeg også set på, men er lidt i tvivl om kvaliteten. Jeg er nok typen der hellere vil have en lidt ældre bil hvor jeg ved at kvaliteten er i orden, end en nyere som er lettere tvivlsom:) Har også kigget på microbilerne, men må ærligt indrømme at de ikke tiltaler mig ret meget. Hvad ville I købe?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

26-01-2012 kl. 13:32

Kan ikke se nogen god grund til, hvorfor du ikke skulle vælge en Corsa igen.
Den nye Corsa er en rigtig fin bil, og den har taget nogle store skrald på brugtprisen, så man nu kan få den til en meget fornuftig pris.
Jeg ville gå udenom den lille 1,0 motor, da den knapt kan trække bilen.
Men fra 1,2 og op får du en glimrende bil.

Lars Juul Mikkelsen

Lars Juul Mikkelsen
bruger siden
22-01-2006

26-01-2012 kl. 22:25

Tror også mest på at det bliver en Corsa, har været rigtig glad for den gamle, så den har et klart forspring frem for andre mærker:)

Har kig på en 1.3 DTCi 75 HK. Den er for mig at se ideel til vores behov, og kan fås til en fornuftig pris.

Lars Juul Mikkelsen

Lars Juul Mikkelsen
bruger siden
22-01-2006

27-01-2012 kl. 09:15

Krender godt til det tilbagevendende problem med et lidt for letgående styretøj på den generations Opel. Har haft en Vectra 2.0T fra 08 som havde sammeproblem. Heldigvis har de fået rettet op på det i den nye generation Insignia, Astra og Corsa, hvilket er tydeligt at mærke når man kører disse.

90 HK versionen er absolut stærkere og sikkert også lidt sjovere, men den koster lige et par kilometer på literen, så det vil blive en afvejning af vad der lige er til prisen.