Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

04-11-2007 kl. 18:35

En ny skoda fabia 1.4 TDI

Den koster 155.000 kr men jeg vil gætte på at ydelsen på dit billån vil blive lavere end på Polo'en.

Du får betydelig mere bil end ved 107'eren, og når alle omkostninger er regnet sammen tror jeg kun det er få øre der skiller pr. km

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

04-11-2007 kl. 20:24

Du kunne også vælge en Kia Picanto.
Den er endnu billigere end 107, men giver trods alt noget mere bil for pengene.

Eller hvad med en Fiat Panda?
Den koster også kun lige lidt over 100.000 kr.

Så er der Opel Corsa.
Klart flottere bil end de andre nævnte, men desværre med en noget kedelig motor, hvis du skal holde den indenfor dit budget.

Renault Clio.
Større bil med mere motor end de andre, men holder dog ikke en helt så god økonomi.

Det er mulighederne, men jeg ville nok personligt ikke gide køre 30.000 km årligt i nogen af ovennævnte biler.
Jeg ville istedet gå en klasse op og købe brugt, hvis budgettet er begrænset til maks 120.000 kr.

Sidst rettet: 4/11-07

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

05-11-2007 kl. 09:52

En god og velkørende dieselbil, som passer til dit budget, er en 1-2 år gammel Renault Clio 1,5 dCi.
Den er lige lidt større end de andre, og dermed mere udholdelige på de lange ture.

Du kunne dog også vælge den frække løsning - nemlig at lease en BMW 120D gennem BMW Privatleasing.
Her får du både køreglæde og fornuftig økonomi.

Med 15.000 kr i udbetaling, kan du få en månedlig ydelse på 5.000 kr.
Tilbuddet indeholder 30.000 km/årligt og en bindetid på 24 eller 36 måneder.

Hvis du smider 25.000 kr i udbetaling, kan du få en 320D til samme månedlige ydelse.

Det bliver selvfølgelig samlet set noget dyrere end at køre samme tur i en Peugeot 107, men til gengæld smiler du hele turen... :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-11-2007 kl. 13:56

Hej Jens

Har læst dit indlæg. Kan du bruge en gulpladebil, eller skal i være flere end 2 prs.?
Jeg har nemlig en virkelig god bil til salg. Ford Focus C-MAX VAN. Vi har ikke længere brug for 2 biler. Du kan finde bilen her på bilbasen.

Venligst

Frank Andersen
Jens Johannsensvej 8
6100 Haderslev - 20246233

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

05-11-2007 kl. 14:28

Nu nævner jeg jo ikke kun BMW'en, men også Clio, Picanto, Panda og Corsa.
Jeg nævner BMW'en for at bringe et alternativ til at købe en lille bil - nemlig leasing.
Nu er der jo ingen af os der ved, hvorfor Jens ønsker at bruge max 120.000 kr på en bil. Måske er det banken, der er kommet med det niveau. Eller måske er det noget med, at det svarer meget godt til den udbetaling, som han har til rådighed. Hvem ved?

Leasing er et alternativ.
Ok, man kommer ikke til at eje sin bil, men til gengæld får man en lækker bil med en lav udbetaling her og nu.
Samtidig er man godt sikret mod uforudsete udgifter i en periode.

At lease en bil kan ses lidt som at vælge en firmabil frem for at købe selv. Den koster en fast pose penge hver måned, men til gengæld ved man præcis hvor meget. Det er der mange folk, der har det ganske godt med.

Nu siger Jens jo selv, at han ikke ved meget om biler. Derfor kan det jo være ganske godt med en leasingbil, hvor man ikke skal bekymre sig om noget, hvis den pludselig ikke kan starte om morgenen.

Noget helt andet er, at Jens beder om råd omkring en bil, som han skal køre 30.000 km i.
En person med det kørselsbehov vil jeg aldrig anbefale at købe en 107 eller lignende. Den er simpelthen for lille til det behov.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg