Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ikke nulstilling men fjernelse af dæktrykalarm

Michael Bjerg-Nielsen

Michael Bjerg-Nielsen
bruger siden
17-12-2023

25-04-2024 kl. 18:29

en helt igennem forfærdelig forhandler har solgt mig en fiesta fuld af fejl, dokumenterbart km-snyd osv.
Han er gået in cognito, mens både bilklage.dk kører ankesag, og politiet undersøger ham for bedrageri.
I mellemtiden bliver jeg så mødt seks fange dagligt (tre gange pr tur til og fra job) af en advarsel om at mine dæktryksensorer ikke registreres.
eneste vejledning i bogen (og gennem google) er nulstilling... men da den slet ikke registrerer dem, kommer meldingen alligevel. Jeg er ved at blive sindsyg.
hvordan slår jeg sensorregistreringen helt fra?
please hjælp!!!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

25-04-2024 kl. 21:06

Du skal pumpe alle 4 dæk op til ønsker tryk.

Tænd bilen.
Gå i menu "Bilindstillinger" og "tyrepressure sytem" og hold "ok" knappen ind til den ressetter.

https://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?variantid=4389&languageCode=DA&countryCode=DNK&Uid=G1669950&ProcUid=G1664133&userMarket=DNK&div=f&vCode=&vFilteringEnabled=False&buildtype=web

Hvis bare et af dækkene er off i tryk, så får du alarm.

Hvor gammel er bilen, og hvor gammel er dækkene. Er dækkene 5 år gamle, det kan du se på DOT mærket. hvor er står en uge og et 2 cifret årstal for produktionsuge/år. så kan du måske forvente at en eller flere censorer er løbet tør for batteri, og du skal have nye censoerer i.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael Bjerg-Nielsen

Michael Bjerg-Nielsen
bruger siden
17-12-2023

26-04-2024 kl. 08:34

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Du skal pumpe alle 4 dæk op til ønsker tryk.

Tænd bilen.
Gå i menu "Bilindstillinger" og "tyrepressure sytem" og hold "ok" knappen ind til den ressetter.

https://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?variantid=4389&languageCode=DA&countryCode=DNK&Uid=G1669950&ProcUid=G1664133&userMarket=DNK&div=f&vCode=&vFilteringEnabled=False&buildtype=web

Hvis bare et af dækkene er off i tryk, så får du alarm.

Hvor gammel er bilen, og hvor gammel er dækkene. Er dækkene 5 år gamle, det kan du se på DOT mærket. hvor er står en uge og et 2 cifret årstal for produktionsuge/år. så kan du måske forvente at en eller flere censorer er løbet tør for batteri, og du skal have nye censoerer i.

Tak for svar. Der er ikke tryksensorer i de nye dæk, så en nulstilling har kun kortvarig effekt. Så snart den registrerer, at der ikke kan skabe kontakt til sensorerne, kommer alarmen. Dette sker altså tre gange på en god times kørsel.

Vh Michael

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

26-04-2024 kl. 14:00

Ok. Så spørger jeg bare, hvem montere dæk uden tryksensorer......

Hvis bilen har udstyret, så er det lovpligtigt at tryksensorerne er monteret.

Du kan ikke syne en bil med TMPS system og alarm derpå.


Og dog. Bilen kan have passive sensorer, dvs, en har monteret sensor i ABS systemet, som måler på rpm på hjulet, falde trykket stiger hastighede i forhold til de andre dæk...... og så får du alarm. Måske dit problem ligger i en af de sensorer, hvis ikke der er trykforskel.
https://premiumwheels.de/en/blog/tire-pressure-active-and-passive-tire-pressure-system

Dette indlæg blev 26-04-2024 14:04 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Michael Bjerg-Nielsen

Michael Bjerg-Nielsen
bruger siden
17-12-2023

26-04-2024 kl. 19:11

Det har Boss biler i Hedensted.
Omar nægter at lave noget. Koblingscylinderen var utæt efter et par dage (så sikkert allerede ved overtagelse). Det ville han heller ikke lave.
Alle de aftalte ting med klargøring osv vil han heller ikke...
Skulle lige have vidst det med dækkene. Ankenævnet er ved at votere, så jeg kan ikke føje det til kravene desværre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

27-04-2024 kl. 09:39

Desværre kan det godt være du får ret i ankenævnet.

Men hvis buffas ikke gider følge op på dommen, så er der, såvidt jeg ved, ingen sanktionsmuligheder.
Han bliver hverken trukket i fogedretten eller dømt til at betale noget. Det værste de kan er skrive ham på en liste i deres udhægsskab. Der er ikke engang noget med en sur smiley eller at du selv kan trække ham i retten med dommen fra ankenævnet.

I de tilfælde er ankenævnet spild af tid.

Dette indlæg blev 27-04-2024 09:41 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

avc abc

avc abc
bruger siden
01-05-2024

01-05-2024 kl. 05:10

ok 123

Dette indlæg blev 01-05-2024 05:21 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg