Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Pas på Mondeo årgang 2000-2003!
Profil slettet
19-02-2007 kl. 10:39
Mondeo'er fra ovennævnte periode har problemer med utætte samlinger i dørene (bekræftet af Ford). Resultatet er kraftig rust i underste kanter af døre, motorhjelm og bagklap.
Fejlen er en fabrikationsfejl, og skyldes en dårlig sealer fra 3M. Reparation er ikke optimal (rusten kommer tilbage), og selv udskiftning af dørene har vist sig utilstrækkelig.
Køb heller en model produceret efter 2003.
Peter Pedersen
bruger siden
06-01-2004
19-02-2007 kl. 11:17
samtidig får man en 4-5 år gammel bil lakeret så alle ridser og småbuler bliver fjernet, så spørgsmålet er om det ikke er bedre at købe en mondeo en en anden i samme prisklasse
Profil slettet
19-02-2007 kl. 12:43
Det er korrekt at FORD har et problem med de årgange der nævnes i denne tråd. Men her stopper min enighed med jer. For mig ligger i det ud som om at FORD nærmest er uduelige. FORD har erkendt at der er et problem, og udskifter døre på stribe uden beregning. Måske er jeg lidt inhabil, da jeg selv ejer en Mondeo fra 2003, som har fået skiftet døre, og ved samme lejlighed fik udbedret nogle småskrammer. På FORD's regning. Det synes jeg er stort. Mine nye sealinger blev lavet hos den pågældende autolakerer og ikke hos FORD, så jeg har fuld tiltro til at der ikke opstår problemer igen. (Men gør der det, så er der jo fuld rustgaranti der dækker igen!) At et så stort bilmærke som FORD så laver sådan en "brøler" til at starte med er en helt anden diskussion....