Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Overvejer nyere MPV

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

22-01-2010 kl. 00:52

Vi har en Mondeo 2,0 tdci, som vi har været glade for at køre i, men nu har den rundet 180.000 km, og småfejlene er begyndt at melde sig. Vi er 2 voksne og 2 børn (overvejer nr. 3) Vores budget ligger på ca. 300.000,- Vi vil meget gerne have automatgear, og hvis det er diesel, skal der være motorvarmer. Vi har kigget lidt på: Ford S-max Renault Scenic Citroen C4 Grand Picasso I baghovedet ligger også: Nissan X-trail Suzuki Grand Vitara Mazda 5 er droppet fordi den er smal og ruster Er der nogen der har erfaringer med disse biler? Jeg vil rigtig gerne have input.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

22-01-2010 kl. 10:14

S-Max kører klart bedst af de nævnte. Men til forskel fra de andre, skal den jo være lettere brugt for at passe til dit budget.
Af den grund ville jeg nok se nærmere på den nye Grand Scenic.
Den vinder stort set alle MPV-tests for tiden, og priserne er ret fremragende - her kan ingen konkurrenter være med.

Jeg læste igår en test, hvor Grand Scenic var oppe imod den nye Peugeot 5008 og VW Touran.
Konklusionen var, at Grand Scenic ville have vundet testen, selv hvis bilerne kostede det samme. Men når den så oven i købet var hhv. 40.000 kr og 80.000 kr billigere end de to andre, så var den bare en helt suveræn vinder.

Profil slettet

Profil slettet

25-01-2010 kl. 13:39

hej jeppe.

Har selv en Citroen C4 Grand picasso.

Jeg synes den er super god at køre i. Både som fører og som passager. Jeg kan side på 3. sæderække, og jeg er 183 cm.

Den kan klart anbefaldes. Vi har haft vores siden 1-1-2007, så vores har lige rundet de 3 år, og vi har ikke haft nogen dyre reperationer med den. Det dyreste var at købe nye vinterdæk, men de skulle have været købt uanset hvad.

Du skal ikke være bange for at mangle moment i sådan en bil. Vi har den midste diesel, og den har ingen problemer med at køre med en trailer på 1.000 kg.

Den kan helt sikkert anbefaldes.

Mvh.
Matias

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

27-01-2010 kl. 23:24

Var ude og kigge med fruen i dag, men uden at køre...

Vores konklusion er:

S-Maxen er klart den største, og den vi umiddelbart sidder bedst i. Her ender vi med manuelt gear og Diesel - Den virker OK og lokker med ret gode priser for tiden...

Grand Scenic - Virker meget tillidsvækkende mht. kvalitet og indretning, men føles klejn i direkte sammenligning med S-maxen. Bonuspoint for garantien - Der kommer muligvis en med DSG gear snart, og det kan være afgørende???

Grand C4 Picasso - Bonuspoint for alle rummene, der kan nås fra føreresædet. En kørende dametaske Vi satser på at prøve den med den nye turbobenziner. Vi vakler meget mht E6g gearet. Det minder for meget om vores gamle Lupo 3L til at jeg er helt tryg.

Touran er dømt helt ude - Er der nogen forklaring på, at den er 100.000 dyrere end de andre og virker vildt gammeldags?

Profil slettet

Profil slettet

20-02-2010 kl. 11:59

Der er jo en model fra 2004 - med, flere ansigtsløftninger bag sig - så en ældre bilmodel altså.

Claus Holst Thorsen

Claus Holst Thorsen
bruger siden
06-09-2004

21-02-2010 kl. 11:14

Hej !

Ford S-max kører bedst af de 3 første(er også den dyreste) - den ville jeg vælge !!!

Den Nye Renault Scenic kan alene vælges, grundet 5 års garanti.
Citroen C4 er en stor flot bil, men sejler rundt på vejen

Hvis det er en bil du skal af med igen om 1-3 år, så hold
dig fra Nissan og Suzuki.

Claus

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

01-03-2010 kl. 23:02

Tak til alle for de mange input - Vi er endt i en S-max tdci 140 med titanium udstyr.

Det var for os klart den bedste at køre i og den med mest plads især i bredden. Samtidig fik vi en sygt god byttepris for den gamle Mondeo, så vi endte med kun at hive 200.000 op af lommen.

Vi får den i morgen, og jeg glæder mig som en 4-årig til den næste fødselsdag...

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

02-03-2010 kl. 11:04

Hej,

Hvorfor var C-max et antiklimaks?

Mvh

Thomas