Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Opel Astra wagon vs. Nissan primera st. car.?
Kasper Frydenlund Hansen
bruger siden
24-03-2007
31-03-2008 kl. 03:11
Hej.
Min kæreste og jeg kigger i øjeblikket efter en stationcar og har kigget på en Opel Astra 1.6 limited wagon fra 10 md. 2004 som har kørt ca. 100.000 km. og en Nissan Primera visia 1.6 fra 4 md. 2006 som har kørt ca. 45.000 km. Astraen koster ca. 165.000 kr og Nissan koster ca. 180.000 kr.
Er der nogle som har erfaringer med disse to biler og hvilken en ville i vælge?
Min kæreste og jeg hælder mest til Opel men er meget i tvivl.
Er en 1.6 ikke for lille i sådan nogle "tunge" biler?
Det er vel heller ikke en fordel at nissan ikke producere primera mere. Eller hvad?
Håber i kan hjælpe os....
Profil slettet
31-03-2008 kl. 09:49
Ja jeg har også Astra'en bare i 5 dørs... Men samme motor... Og kan også kun anbefale bilen, det er gedin kvalitet hele vejen igennem. Faktisk har jeg lige læst en test med Astra og Golf hvor de kørte 200.000 km i dem og så skildte dem total ad og gennemgik hver en del. Og den klarede sig rigtig godt, lige så godt som Golfen.
Prøv begge biler og se hvad i synes... Jeg vælger Opel igen...
Prøv begge biler og se hvad i synes... Jeg vælger Opel igen...
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
31-03-2008 kl. 10:13
I dette specifikke tilfælde ville jeg nok vælge Nissan.
Men det skyldes ikke, at det er en bedre bil end Astra'en, for sådan en Astra er altså en god og stabil bil.
Men denne Nissan er jo kun halvt så gammel som Astra'en, og har også kun kørt halvt så langt.
Med en merpris på kun 15.000 kr, synes jeg, at det gør Nissan til en bedre køb.
Alternativt kunne du overveje, om du kan få en helt ny eller næsten ny st.car til næsten samme pris.
F.eks. begynder Kia Cee'd SW ca. ved 190.000 kr, og mon ikke Hyundai i30 st.car kommer til at koste ca. det samme.
Jeg prøvesad i30 st.car på Biler i Bella her i weekenden, og det ser godt nok ud til at være en dejlig bil.
Interiørdesign og -finish er fint på højde med konkurrenterne, og den virker overraskende rummelig.
..Og Cee'd har jo ikke fået andet en roser, siden den kom frem.
Men det skyldes ikke, at det er en bedre bil end Astra'en, for sådan en Astra er altså en god og stabil bil.
Men denne Nissan er jo kun halvt så gammel som Astra'en, og har også kun kørt halvt så langt.
Med en merpris på kun 15.000 kr, synes jeg, at det gør Nissan til en bedre køb.
Alternativt kunne du overveje, om du kan få en helt ny eller næsten ny st.car til næsten samme pris.
F.eks. begynder Kia Cee'd SW ca. ved 190.000 kr, og mon ikke Hyundai i30 st.car kommer til at koste ca. det samme.
Jeg prøvesad i30 st.car på Biler i Bella her i weekenden, og det ser godt nok ud til at være en dejlig bil.
Interiørdesign og -finish er fint på højde med konkurrenterne, og den virker overraskende rummelig.
..Og Cee'd har jo ikke fået andet en roser, siden den kom frem.