Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Octavia stationcar el. Mondeo stationcar

Rasmus Vestergaard Hansen

Rasmus Vestergaard Hansen
bruger siden
13-02-2006

21-03-2007 kl. 16:17

Hej. Jeg er meget i tvivl om hvilken bil jeg skal købe. De to valgmuligheder er Octavia 1.9 TDI stcar til ca 180.000,- (årg. 2002-2004) Eller en Mondeo 1.8 HO Trend stcar til ca 180.000,- (årg. 2002-2004) Mit kørselsbehov er i øjeblikket ikke så stort (15.000 om året) Men det bliver formentlig øget en del om ca. et år. Jeg kan godt lide begge biler, og kan lide at der er meget plads (også på bagsædet) i Mondeoen. En vigtig prioritet er en driftsikker bil, og der har jeg på fornemmelsen at Octaviaen klarer sig bedst. Hvad siger i? Vil jeg blive træt af at vælge en benzinmotor, eller vil jeg blive træt af den manglende plads bagi Octaviaen?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-03-2007 kl. 09:54

Hvorfor ikke gå efter en Mondeo diesel?
Følg linket og se hvad du får for 179800,-
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=486300475&source=1
Jeg har selv en Mondeo 2.0 TDCi GHIA. Fantastisk bil med masser af plads og gode køreegenskaber. Driftssikkerheden er god. Nok præcis lige så god som Octavia'en. Jeg ville vælge Ford'en pga. den ekstra plads og det højere udtyrsniveau.

Profil slettet

Profil slettet

25-03-2007 kl. 10:48

Kommentar til Jørn Porsborg Nielsen's indlæg.
Det kan være farligt at tro at bare fordi der er udført service, så dækker garantien. Der skal nemlig foretages seperat rustkontrol for at du er 110% sikker. Denne rustkontrol fremgår særlig adskilt i servicebogen, og skal forlanges foretaget ved indlevering af køretøjet til serviceeftersyn. Og ydermere skal det foretages for hver 12. måned. Har selv stået i en situation hvor rustgarantien ikke dækkede, fordi der ikke var stempler for udført rustkontrol, men samtlige serviceeftersyn var overholdt.