Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Nyere st.car?

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2009 kl. 08:24

Hejsa. Vi er på udkig efter en erstatning til vores aldrende Renault. I den forbindelse har vi kigget på følgende biler: - Nissan Primera 1.6 (2006) - Skoda Octavia 1.6 (faceliftede model) - Mitsubishi Lancer 1.6 (2007) - Mazda 6 2.0 (2007) Idag har vi så prøvekørt både Nissan og Mitsubishi. Førstnævnte lokkede med sin store kabine og prisen. Men for pokker... Den kører som et badekar. Er meget blød i undervognen og gearskiftet er ligesom hård franskbrødsdej. Den blev venligst afleveret tilbage med et tak for turen. Så snakker vi lidt frem og tilbage med sælgeren og han foreslår (naturligvis) en anden bil i hans vognpark, Lanceren. Hvad er nu det, tænker jeg? Den virker jo mindre end vores egen Megane og det var ikke lige det jeg har i sigte. Men kæresten vil gerne prøve den og jeg hopper med. Og jeg blev overrasket. Fast undervogn og perfekt gearskift. Kabinen synes også at minde lidt om Corolla-kvalitet hvilket jeg sætter pris på. Men bagagerummet virker noget mindre end jeg havde turde håbe. Kunne man ikke bare få en større model end Lancer'en, men nej. I den kommende uge venter så en prøvetur med Skoda og Mazda. Jeg er spændt på hvad der byder sig af overraskelser dér.. :) Hvor ville I ligge fokus og hvorfor? Mvh Brian

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2009 kl. 19:33

Omkring 180000 +/-.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

21-02-2009 kl. 22:01

Hej

Af dem du nævner selv, synes jeg at Mazda 6 er mest interessant. Den kører faktisk ganske pænt. Fin Motor der passer godt til bilens størrelse.
Den er rimeligt rummelig. Og generelt bare en lækker bil med temmeligt meget standardudstyr.
Som Dennis nævner, døjer den desværre med rustproblemer.
Er der nogen årsag til at du ikke nøjes med en 1,8 motor, jeg mener at de andre du nævner er med en 1,6 motor og vil virke kedelige og sløve i forhold til en Mazda 6 2,0.

Skodaen virker som en bil med ret god kvalitetsfornemmelse, måske nok lidt højere end Mazda. Sådan vil det nok virke.
Men en 1,6 motor hiver helhedsindtrykket noget ned. Den vil føles som om den mangler noget.

Men jeg vil foreslå dig 2 andre du måske bør tænke lidt over.
Ford Mondeo st.car 2,0 145 hk eller Opel Vectra Wagon 2,2 155 hk.
De 2 slår alle de 4 du nævner med plads i kabinen og bagagerummet.

Og jeg vil mene at Mondeo i hvert fald slår Mazda 6 på kørekomfort og dynamik. Har selv en Mondeo st.car, og på et tidspunkt havde jeg en Mazda 6 st.car som lånebil. Mazda´en var lækker og dejlig.... meeen jeg synes altså at Mondeo virker generelt bare bedre, både mht gearkasse, undervogn og kvalitetsfornemmelsen i kabinen.

Men af de 4 du nævner ville jeg nappe Mazda 6 2,0. Der virker det hele mere harmonisk end de andre 3.

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

23-02-2009 kl. 11:37

Gør dig selv en tjeneste og prøv en Ford Mondeo fra 05 og frem. Du får ikke en bil med mere harmonie imellem plads, comfort, kvalitet, udstyr og pris!!!!! Og deres 2,0 benzin er virkelig solid!!!