Bilbasen Forum
Nyere st.car?
Profil slettet
21-02-2009 kl. 08:24
Profil slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
21-02-2009 kl. 22:01
Af dem du nævner selv, synes jeg at Mazda 6 er mest interessant. Den kører faktisk ganske pænt. Fin Motor der passer godt til bilens størrelse.
Den er rimeligt rummelig. Og generelt bare en lækker bil med temmeligt meget standardudstyr.
Som Dennis nævner, døjer den desværre med rustproblemer.
Er der nogen årsag til at du ikke nøjes med en 1,8 motor, jeg mener at de andre du nævner er med en 1,6 motor og vil virke kedelige og sløve i forhold til en Mazda 6 2,0.
Skodaen virker som en bil med ret god kvalitetsfornemmelse, måske nok lidt højere end Mazda. Sådan vil det nok virke.
Men en 1,6 motor hiver helhedsindtrykket noget ned. Den vil føles som om den mangler noget.
Men jeg vil foreslå dig 2 andre du måske bør tænke lidt over.
Ford Mondeo st.car 2,0 145 hk eller Opel Vectra Wagon 2,2 155 hk.
De 2 slår alle de 4 du nævner med plads i kabinen og bagagerummet.
Og jeg vil mene at Mondeo i hvert fald slår Mazda 6 på kørekomfort og dynamik. Har selv en Mondeo st.car, og på et tidspunkt havde jeg en Mazda 6 st.car som lånebil. Mazda´en var lækker og dejlig.... meeen jeg synes altså at Mondeo virker generelt bare bedre, både mht gearkasse, undervogn og kvalitetsfornemmelsen i kabinen.
Men af de 4 du nævner ville jeg nappe Mazda 6 2,0. Der virker det hele mere harmonisk end de andre 3.
René Valin
bruger siden
01-02-2004
23-02-2009 kl. 11:37