Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

nye biler til dame, off ansat eneforsørger og førstegangskøber !!??

Dorthe Keller

Dorthe Keller
bruger siden
17-05-2007

29-02-2008 kl. 17:54

1) jeg kan ikke selv reparere en bil 2) jeg er ene om økonomien 3) kørsel t/r arb 11000km pr år +fritid 4) ene om at køre i den, har dog hunde 5) skal være billig i drift,fors mv Mit forsikringsselskab har aftaler m Ford, Opel, Nissan, Suzuki, Citroen, men en bil med en alkabox er vel også en ide ? men hva efter de 3 år ?? brugt må højest være 5 år (forsikring), idet jeg er irriteret ovet at skulle betale som en ny Brianemil m en GTi !!!!!!!!!!! har haft kort og brugt det superflittigt i de sidste 29 år !!! Jeg ville helst have en ford ka,(gr udseenet !) men den har jo kun 2 døre og det er måske ikke det smarteste når jeg skal have hundene i seler bagi...?? men den er jo til at få til rimelig penge og der er forhandler i min by !! Citroen C1 ? Nissan Micra ? Opel Corsa ?? Fiat 500?? Fiat panda ?? Gule plader ?? Og husk jeg er offentligt ansat, drenge !! selvom jeg også kan lide de dyre biler , suk suk PFT , Dorthe

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Dorthe Keller

Dorthe Keller
bruger siden
17-05-2007

29-02-2008 kl. 18:32

ja joh men I fyre har jo lidt anden indgangsvinkel på biler...
og jo en colt har mine nye naboer .. spritny og fin nok..
har før kørt fiat hhv en `76 127 m 4 døre !! og en uno `85 og var glade for dem !!
Nu låner jeg fars 21 år gl mazda 929 så springet fra stor til lille er der jo desværre !! har aldrig kørt mellemklassebiler kun store gamle øser eller små !
tak for svaret , Allan

Profil slettet

Profil slettet

29-02-2008 kl. 18:49

hej

Fiat Panda årg. 2003/4 er det rette for dig.

Den er super billig at holde kørende og reservedelene koster meget lidt.

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

29-02-2008 kl. 20:12

Hvis du kigger på KIA Picanto fra 94.900,- kan du forsikre bilen for Kr. 3699 årligt, uanset alder og bopæl, uden alkaboks.

Dorthe Keller

Dorthe Keller
bruger siden
17-05-2007

29-02-2008 kl. 23:16

ja fars 929 er snart gammel...probl er at få reservedele ... den er begyndt at ruste noget men er blevet løbende ordnet med reparationer og vedligehold.. haha ja min ex bil er en 323 og den kører stadig med min ex kæreste ..nu m 400000km bag sig !!mazda biler uden brok !!

Thomas Mahmoud

Thomas Mahmoud
bruger siden
14-04-2005

01-03-2008 kl. 21:35

Som Henrik skriver undersøg din anciennitet først, det er normal praksis at samlever optjener samme anciennitet som forsikringstager.
Pas på med at købe bil udfra forsikringspræmien alene, min kæreste og jeg købte på et tidspunkt en 8 år gammel Skoda Felicia 1,3 fordi den var billig at forsikre, den var ærgelig at køre i gik i stykker hele tiden og var ikke en skid værd 2 år senere.
1) Kig dig lidt omkring på bilbasen for at se hvilke biler der også er penge værd efter nogle år.
2) Køb aldrig en bil fra den første årgang af modellen for de fejl (børnesygdomme) modellen har var ikke fundet og rettet da den blev lavet.
3) Køb brugt hos forhandler, de fejl du finder de første 6 måneder, skal han dække, og husk at tjekke om der stadig er fabriksgaranti.
4) Brugtbiler der er solgt i stort antal er ofte billige i forhold til hvad du får (ex. Nissan Primera, Mazda 626, Toyota Corolla), du kan måske få mere bil for pengene end du regner med.
5) Hvis du forelsker dig i en bestemt bilmodel, og vil købe en brugt så prøv flere forskellige, for hvis du kun har prøvet den ene ved du ikke om den kører som den skal!...

Håber du kan bruge det til noget.

Thomas

Dorthe Keller

Dorthe Keller
bruger siden
17-05-2007

02-03-2008 kl. 01:05

jeg har INTET ancienitet med idet jeg har haft egen bolig i 11 år og ikke haft brug for bil... superærgeligt men dette er vilkårerne for mig ... istedet har jeg egen bolig m 700000kr i friværdi og ikke råd til et lån idet jeg intet skylder i nogetsomhelst ... derfor kan alle udgifter til bil ikke laves om ...men jeg regner med at kunne se på hvordan det evt kan lade sig gøre at blive bilejer !!!!

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2008 kl. 14:08

Køb du nu bare en Fiat Panda som du også selv er inde på, og hvis det skal være, så kan denne altså også forsikres for 2.100,- om året bare så du ikke vælger den fra på grund af forsikringen. Dette er det sikre og det fornuftige valg! De kører super godt og er meget billige i reservedele når du skal til service.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

02-03-2008 kl. 14:56

Jeg havde købt den nye Fiat 500 som er kommet på banen denne weekend. Den er fængende, fræk og flot, samt billig i drift, og køber du en basismodel mister du næsten intet over den næste årrække, da denne model vil blive en meget eftertragtet brugtvogn. Tag ned og prøv den, og få så bestilt en da leveringstiden kan være lang!!

ellers er Panda, og Grandepunto samt Corsa da også lækre små biler, men de har ikke helt samme appeal som 500!

Thomas Mahmoud

Thomas Mahmoud
bruger siden
14-04-2005

02-03-2008 kl. 17:35

Lars har ret i at den nye 500 er fræk og burde holde prisen godt på grund af efterspørgsel, men den kan have børnesygdomme (også selvom den er baseret på pandaen).
Hvis du køber en ny bil så husk at kradsemærker og lugten af våd hund kan trække meget ned, så dæk sæderne godt til og sørg for at få den luftet godt ud og renset grundigt når den en dag skal sælges.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

02-03-2008 kl. 23:29

Forsikringsselskaber lever af at få kunder, og måske skulle du derfor gå en anden vej. Det er jo sjældent, de takker for at man holder fast i årevis - så lad dog være med det!
Gå på forsikringsshopping! Når du har kørt flittigt i 29 år, er du jo en ret attraktiv "førstegangsforsikringstegner". Og med de overskud, forsikringsselskaberne kører ind i disse år - specielt på bilforsikringerne - er der masser at handle med.

Hvor meget regner du med at skyde i projekt bil? Betaler du kontant, eller skal du afdrage? Hvor meget vil du sidde for pr. måned? Hvor store er dine hunde?

Dorthe Keller

Dorthe Keller
bruger siden
17-05-2007

03-03-2008 kl. 11:29

jeg har lige talt m fiat : alka kører de billige forsikringer via de financeres via fiat dvs man skal have forsikring hos alka (de famøse 2100 kr pr år og derefter såfremt man ingen skader har måske billig forsikring ) fint nok !! men så er financeringen ikke via min friværdi men via en udbetaling på ca 25000kr... jeg ejer ikke en klink rede penge ... nå det er sin sag ...men det skal ikke være den billigste model for så får man heller ikke forsikring billig... de ved nok hvordan man gør ..
ligesom mit krav om tågelygter heller ikke kan fås på billig model...
så frk tænker videre...
jeg kan IKKE køre i andre biler end opel, ford, eller nissan og citroen ..pga forsikring hos if ... ellers koster forsikring de vide ud af øjnene ... derfor IKKE KIA eller Hyundai

Dorthe Keller

Dorthe Keller
bruger siden
17-05-2007

03-03-2008 kl. 11:33

jeg havde tænkt en lille tusse pr mdr uden udb men det er måske irrelevant hos andre end mig ??
jeg skal ikke ud og sælge bilen efter 3 år... det har vi aldrig brugt hos min familie !!
HUndene er 3 stk hhv stor jagthundeblanding 5 år samt ægte glathårede fox hhv knap 8 og 15 !! altså ikke savlende langhårede...
kunne en gulplade være bedre ?
jeg er syg m citroen xsara picasso van ...stor høj !! sidder perfekt højt m godt udsyn synes jeg ..

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

03-03-2008 kl. 12:31

Med gule plader stiger den grønne afgift til omkr 7-8000 om året, hvilket er ærgerlige penge - efter min mening. Om den lavere indkøbspris modsvarer det, må du selv vurdere. Når du beholder bilen i mange år, bliver det i hvert fald til mange penge...
Undskyld - jeg forstår ikke: Vil du betale bilen med din friværdi, eller vil du låne uden udbetaling? I så fald må du regne med en ret høj rente - 8½-11%.
En bil bør være betalt når den er ti år.
Køber du en sprit ny Citroën C1 og betaler den af over ti år, ender du med en månedlig ydelse omkr 1500 kr. - hm Til gengæld koster den kun 520 kr i afgift om året. Fiat Panda er - som flere antyder - også en mulighed i samme prisleje.