Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ny/Brugt Opel til 250.000,- plus/minus

Jesper Brændgaard Holm

Jesper Brændgaard Holm
bruger siden
17-01-2006

02-09-2008 kl. 10:04

Hej Alle Jeg står og skal starte hos en Opel forhandler inden for kort tid - og vil derfor skifte bilen ud til en Opel. Jeg har ikke nogle særlige krav - ønsker dog ikke de mindste motorer. En bil skal have motorkraft - ellers kan jeg lige så godt tage jernhesten. Jeg kommer til at kører omkring 70 km dagligt, til og fra arbejde. Jeg forventer, som overskriften siger, at bruge omkring 250.000,- plus/minus. Jeg har selv kigget på alt fra Corsa OPC - Astra GTC CDTI 150 - Astra GTC Turbo 1.8/2.0 - Vectra 2.2 - Vectra CDTI..... Er ikke alt for meget til Van modellerne - eller jeg er rettere sagt ikke så meget til den "kære" strafafgift.. Nogle erfaringer/forslag? På forhånd tak! Jesper

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jesper Brændgaard Holm

Jesper Brændgaard Holm
bruger siden
17-01-2006

02-09-2008 kl. 11:55

Hej Henrik.

Det er helt bestemt også min hensigt, at vente til jeg er påbegyndt det nye arbejde! Ingen tvivl om det. Det var nu mest for at høre ris/ros, forslag og erfaringer.

Det er altid rart at være forberedt.

Jesper

Profil slettet

Profil slettet

02-09-2008 kl. 12:15

Du behøver ikke lease en bil ved opel for at få den til en god pris, de har medarbejder rabat, hvilket vil sige, at du kan købe bilen til samme pris som hvis forhandleren tog den som demo, dette forudsætter jo selvfølgelig at din kommende arbejdsgiver ikke vil tjene penge på dig.

Det ville være dumt at tage en Vectra 2,2 når du kan få en 2,0 Turbo til samme pris, i øvrigt ville det generelt bare være dumt at købe en vectra nu når den udgår og bliver erstattet af Insignia, den vectra du køber vil få et kæmpe stort værditab så snart Insignia bliver lanceret...

Jesper Brændgaard Holm

Jesper Brændgaard Holm
bruger siden
17-01-2006

03-09-2008 kl. 15:53

Hej Peter..

Tanken om Astra OPC har også været der, men brændstofforbruget bliver nok lige til den stive side med omkring 70 km kørsel dagligt.

Men tak..

Jesper

Jesper Brændgaard Holm

Jesper Brændgaard Holm
bruger siden
17-01-2006

06-09-2008 kl. 11:23

Tak for alle svarerne..

Det er en hårfin balance mellem det fornuftige og det sjove. Jeg har også overvejet de 3 sidst nævnte meget. Skal nok poste et indlæg når det hele er blevet til realitet og der er kommet en ny bil i garagen. :-)

Jesper