Bilbasen Forum

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2006 kl. 09:09

Pgra. min højde, ville JEG vælge Avensis - men nu er vi jo ikke ens bygget. Jeg sidder bedst i den, og da den har alt i udstyr og kører fremragende, står den som et godt valg. Den har også den højeste driftssikkerhed, hvilket vel også er en faktor, når man kører hver dag.
Jeg vil dog også medgive, at 1,8´eren er liiiige i underkanten - lidt ærgeligt, at der ikke kan rystes op til en 2,0 eller en diesel. Den gør dog et ganske udemærket stykke arbejde.

Jeg vil anbefale, at tage en tur i dem alle - for vi er jo alle forskellige af bygning, og derfor kan man ikke sige på forhånd hvilken man sidder bedst i. Dog kan jeg sige dig, at der er mere plads i Avensis og Vectra på førersædet, end der er på de andre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2006 kl. 21:20

Jeg ved ikke, om Opel har rettet det - men ved de første Vectra´er, var 1,8´eren højere gearet end 2,2´eren, fordi sidstenævnte skulle fremstå "sportsligt". Hvis ikke de har rettet dette, ville jeg ikke vælge Vectra i en 1,8.

Profil slettet

Profil slettet

11-12-2006 kl. 21:41

Ja, det er hydraulisk vs. el-servo - men SÅ voldsom er forskellen heller ikke.

Jeg er dog enig i, at jeg hellere ville have en 2,0 eller en D-4D - hvilket BURDE være muligt, med de rabatter man kan hente.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-12-2006 kl. 14:33

Nu ved jeg jo ikke, om de kigger på nyprisen eller på den beskatningsmæssige værdi, når du sammenligner, men hos Opel Vectra får du rigtig meget bil for pengene. Dette skyldes, at den trods en nypris på ca. kr. 300.000,- kun har en beskatningsmæssig værdi på ca. kr. 250.000,-

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

14-12-2006 kl. 11:15

Mange tak for jeres input. Jeg har nu været ude og prøve 3 af dem. Mazda, Skoda og Toyota. Mangler stadig Opel. Af de 3 ovenstående, var jeg skuffet over den lille motor i Toyota, og meget overrasket over hvor dejlig en bil Skoda har fået skruet sammen. 150 hk og 6 gear er virkelig mums. Det var en specialmodel med lav beskatning incl. 2-zonet klima osv. Det var lækker. Lige nu hælder jeg mest til Skoda men mangler stadig at prøve Vectraen.

Andre og flere inputs tages i mod med stor glæde...

Lars

Profil slettet

Profil slettet

14-12-2006 kl. 14:38

Man blive vel ikke skuffet over Vectra i sig selv, men en bil som den kan - ligeså vel som i Avensis´en - sagtens bruge en større motor. Nu er jeg ikke klar over beskatningsgrundlagene, og hvilke flådemodeller der findes - men med de rabatter Toyota øser ud med, kunne en Avensis 2,0 så ikke være en mulighed? Den har det overskud, som den lille mangler.

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

14-12-2006 kl. 19:11

Mange tak for jeres yderligere kommentarer. Jeg vil tage en tur i Vectraen og kigge lidt på Croma'en. Mazdaen er helt klart en lækker bil, men jeg har bare lidt problemer med designet som jeg synes er lidt kedelig. (ikke at Skoda'en på nogen måde er sindsyg spændende designet).

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

14-12-2006 kl. 21:59

Jeg har kigget på 407'eren. Min broder har lige hentet sin i går, SW med 1,6 diesel. Det er også lækker, men der ikke rigtig nogen at få. Jeg er for sent ude til firmabilen.
Med hensyn til Vectraen, så har min svoger en sådan, men jeg synes bare at designet er lidt for "stramt" indenfor. Men jeg må helt sikkert ud og prøve en. Den er jo stor som bare f.....

Det ser ud til jeg får en travl weekend! :o)

Profil slettet

Profil slettet

14-12-2006 kl. 23:15

Peugeot er ikke noget man skal gå efter, hvis man skal bruge bilen hver dag - kvaliteten er stadig ikke i top.

Avensis blev bla. kåret som årets erhvervsbil af Børsen.

Så selvom motorvalget også spiller ind, ville jeg gå efter den bil jeg opholder mig bedst i.

Profil slettet

Profil slettet

15-12-2006 kl. 11:02

En Peugeot er da mere kedelig indeni, end nogen tilsvarende japansk bil af samme årgang. Og designet udenfor er ABSOLUT en smagssag.

Jakob Kiel

Jakob Kiel
bruger siden
31-03-2005

15-12-2006 kl. 14:26

Hey Lars.
Kender problemstillingen alt for godt. Får firmabil leveret på torsdag Opel Astra 1.9 tdci. Vectraen var MEGET stor og jeg skal ikke køre Mondeo, avensis, Mazada 6 som resten af Danmarks sælgere. I Astraen får jeg den kvalitet der manglede i min nuværende 307 sw og det moment som knuser nyresten!
Her er mine begrundelser for ikke at vælge de andre:
407 ingen plads og manglende kvalitet!
Mazada 6 meget billig design/interiør
Avensis alt for blød undervogn (Morfar)
Octavia meget lidt sindsoprivende (sikkert snusfornuftig)
Vectra 1,8 For lille motor

Have fun med valget og glædelig jul!

Jakob Kiel

Jakob Kiel
bruger siden
31-03-2005

15-12-2006 kl. 20:41

Hej Thomas
Lyder til du er Peugeot freak. Tag ikke fejl det er jeg og min familie også. Her findes mange peugeot´er. Men eksempelvis har jeg tre gange på et år have skiftet temeraturføler og ordnet sidebeklædninger ved samlingen. Min mors peugeot måtte have nyt gulvtæppe da dette var for kort i passagersiden osv.
Jo du får meget bil/udstyr for pengene men der er en del mangler. Den 407 jeg kørte en uge som lånebil (ny!) havde fæle samlinger ved instrumentbordet og motoren manglede moment (1,6 hdi).
Alt dette skriver jeg og ejer stadig en Peugeot 307 når jeg får Opel leveret torsdag!

Hilsen Jakob

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

04-01-2007 kl. 18:11

Hej Tommy,

Jeg sprang fra firmabilordningen, og kigger nu på at købe en ny privat i stedet for. Kigger p.t. efter den nye Passat i diesel, p.g.a. kørepengene.

Nogle som har erfaringer med disse eller andre gode diesel-forslag???

Profil slettet

Profil slettet

04-01-2007 kl. 18:16

Avensis D-4D 126 - mere for pengene, mindre støjende motor og mere behagelig kabine =)

Blot min mening.

Passat oplever jeg med mine 202 cm. som snæver i kabinen, og ret støjende. Endvidere er den ikke så smidig, synes jeg.

Lars B.

Lars B.
bruger siden
06-01-2004

05-01-2007 kl. 23:23

Hejsa,

Jeg skal til at vælge firma, og har kigget på disse her, som alle ligger til samme pris + - 20.000. Alle er med klima og alu, så det er heller ikke udstyret som skal gøre udslaget. Alle er ligeledes St.cars og benzin.

Har I noget godt / skidt at sige til nedenstående biler???

Skoda Octavia 2,0 FSI
Mazda 6, 2,0
Toyota Avensis 1,8
Opel Vectra 1,8

Jeg tror jeg er ved at have stiret mig blind på fordele og ulemper, så fyr endelig løs.

På forhånd mange tak.

Lars B.