Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

ny dieselbil?

Profil slettet

Profil slettet

08-01-2008 kl. 13:27

Hej jeg påtænker at købe en ny dieselbil jeg er blevet anbefalet en bmw 120 d den er dog noget dyr er den pengene værd? er det evt andre alternativer,der må være en grund til en bmw koster det den koster? vi kører ca 50000 om året, håber påen masse input på forhånd tak.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-01-2008 kl. 14:05

hva med en 407 2,7 hdi sport. Den kan da også rykke i asfalten, da det er en af de eneste fordele ved bmw'en jeg lige umildbart kan se og desuden er prisniveauet nogenlunde ens +/- 10-20.000. Hos BMW betaler man for udstyr og rigtig køreglæde, men efter min mening får man faktisk kun køreglæden. Tjek lige udstyrslisten, der er ikke mere udstyr på BMW'en end der er på flere år gamle japanere og koreanere. Har selv kigget på en 330d touring af den nye model, men har besluttet mig for at vente, da prisen er overdrevent høj, i forhold til, hvad man får hos konkurrenterne, ja også selv de tyske..;-(

Flemming Larsen

Flemming Larsen
bruger siden
15-04-2005

09-01-2008 kl. 17:02

Efter talen er gået over i smag og behag spørgsmålet "Design", så prøv at stille en BMW 1'er og en Audi A3 op ved siden af hinanden. Måske falder A3'eren i de flestes smag ved første øjekast, da den ligner alle andre kedelige og forsigtige designede biler. Men BMW'en vinder eftermin meningen i det lange løb, da den skiller sig ud - og det er vel også et eller andet sted derfor man har købt den.

Det skal så nævnes at jeg selv har en BMW 120d, som jeg er MEGET tilfreds med. Det er en ægte driver's car. Kørte for nogen tid siden et par dage i en BMW 5'er (E60), som naturligvis på alle leder er en bedre bil, men jeg var alligevel glad for at komme tilbage i min kompakte 1'er - ikke mindst pga. det lækre sportsrat. Husk endelig at købe det til.

Tilbage til designet: Prøv at lægge mærke til hvor flot sidedørenes konvekse/konkave former giver et smukt farvespil i solskin . Det finder man vist kun hos BMW.

Profil slettet

Profil slettet

08-07-2008 kl. 20:16

Jeg har selv en BMW 120D som jeg synes kører helt fantastisk. Nu har jeg haft mange biler og har erfaret at BMW og Mercedes er altså det bedste. Det kan godt være de er dyrere end mange andre biler men til gengæld fungerer det upåklageligt og holder langt bedre end andre biler som nævnes/anbefales af andre folk i denne debat. Specielt når jeres kørselsbehov er så stort, er det vigtigt at man har noget som ikke konstant skal på værksted. Desuden er der mindre støj i både BMW og Mercedes og de lugter ikke ligesom Peugeot's plastikbiler f.eks gør indvendigt. En BMW 120D rykker godt, ligger godt på vejen og har mere plads end Polo, Punto osv.! Håber det hjalp dig lidt på vej.

Profil slettet

Profil slettet

16-07-2008 kl. 15:35

Du skal købe en Skoda Fabia Combi TDI Greenline - problemfri bil til en god pris. Har du penge tilovers kan du købe en til til din kone.

Knus og kram
Vibeke

Profil slettet

Profil slettet

16-07-2008 kl. 21:59

Hvad med en Volvo V50 1.6D eller 2.0D, der får i uden tvivl klassens bedste sæder, samt en bil der ikke taber det halve af sin værdi inden for det første år :-)