Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
multipla diesel eller benzin
Profil slettet
12-12-2008 kl. 06:21
Vi er grundet familieforøgelse på jagt efter en fiat multipla med 6 sæder.
Vores budget er max 170-180K men gerne mindre.
Spørgsmålet er så:
En Lidt billigere benziner fra ca 02/03 til 110-130K eller en nyere benziner 04/05 der er dyrere med lidt færre km.
Alternativet kunne være en diesel men de er lidt dyrere og har typisk kørt mere, til gengæld er den noget mere brændstoføkonomisk...
Vi kører ca 15000 km pr år blandet småture lokalt og et par lange ture på et par 100 km om måneden.
Hilsen den kommende storfamilie :-)
Niels-Juel Nielsen
bruger siden
02-01-2005
12-12-2008 kl. 13:55
Jeg har nu kørt sådan ca. 170.000 km i en Multipla Benzin og nogle få ture i dieselversionen. Min vurdering er at benzinmotoren er på hårdt arbejde med fuldt læs, specielt på motorvej - men den kommer da fremad. Dieselmotoren har selvklart et bedre moment, som mærkes under accelerationer og ved kørsel i bjerge - men til daglig brug med korte ture tror jeg, jeg vil foretrække benzinudgaven. Den er billigere i indkøb og der kommer hurtigere varme i kabinen.
Til motorvejskørsel og ferieture vil jeg foretrække diesel'en
Som sagt - vores motor har kørt 170.000 og fejler absolut intet. Om dieselmotoren holder bedre, Tja?. Typiske småfejl er sikkerhedsseler, der ikke ruller ordentlig tilbage, slidte bærearmsbøsninger og dårlig sporing.
Til motorvejskørsel og ferieture vil jeg foretrække diesel'en
Som sagt - vores motor har kørt 170.000 og fejler absolut intet. Om dieselmotoren holder bedre, Tja?. Typiske småfejl er sikkerhedsseler, der ikke ruller ordentlig tilbage, slidte bærearmsbøsninger og dårlig sporing.