Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

mondeo træls at starte og engang imellem svinger 600 omdr. i tomg.

Profil slettet

Profil slettet

05-03-2008 kl. 20:05

hej jeg har en mondeo 2,0 benzin fra 2002. den er meget træls at starte når den er lidt varm og helt varm. har prøvet at holde speeder nede men så vil den slet ikke starte. nu har den også en svingende tomgang med 600 omdr. men kun engang imellem. er der nogle der har nogle gode råd.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

07-03-2008 kl. 20:28

hej martin jeg fik skiftet motoren så den har kun gået 7000 km. da den gamle åd 2,5 l olie på 800 km. jeg har renset tomgangs regulatoren og gas spjældet. og den har lige fået den nyeste software. og ford siger at der ikke er nogle fejl koder

Profil slettet

Profil slettet

07-03-2008 kl. 22:31

Hej Morten

Jeg har tidligere haft en ford Mondeo fra 2004 og den havde det samme problem med at den ikke ville starte hvis du slukker og så vil starte igen kort tid efter - f.eks. hos bageren eller lign. :-)

2 uafhængig fordmekanikere sagde at det var et generelt fordproblem som den også oplevede på Focus, C-max og endda Transit og det er ikke en fejl der umiddelbart kan rettes - Men det var nu heller aldrig så slemt at jeg ikke kunne får liv i den... Så du er nok nødt til at leve med det.

/Rasmus