Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Mondeo eller C5

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

22-05-2008 kl. 09:10

Hej, Hvad ville i vælge? Mondeo 2,0 TDCI Trend stc. 130 hk, 2007, kørt 10.000 eller Ny Citroen C5 Tourer Dynamique 2,0 HDI? Byttepris for min 407 er den samme? mvh Thomas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

25-05-2008 kl. 15:04

Hej

Ja det er 2 spændende biler, du kigger på.

Den nye C5 som st.car er uden tvivl blevet en rigtig flot vogn. Og der kommer til at køre mange af dem. Citroén har taget et meget stort skridt fremad med den nye C5. Synes jeg.

Men den nye Mondeo er altså bare en god vogn og flot og praktisk.
Den har fået rigtig god kritik.

Jeg tror også på at, som en anden har nævnt, at Forden taber mindre i værdi.

Personligt ville jeg hælde mere til Forden. Da de driftmæssigt nok vil være et halvt skridt foran Citroén. Og så er jeg nok bare ikke den store fan af Citroén. Men den nye C5 ser sgu lækker ud... det kan jeg ikke komme uden om. Og det kan vist ikke diskuteres.

Men som andre har nævnt, så er det bare ud og prøve begge, for at se hvad for en af dem der er mest interessant for dig.

Held og lykke med valget.

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

25-05-2008 kl. 17:24

C5 - den er ganske enkelt flottere end Mondeo!

Men den ligner godt nok meget en Audi!! Jeg kan godt forstå den reklame der blev lavet til de første promo's på den.

Sidst rettet: 25/5-08

Henning Andersen

Henning Andersen
bruger siden
19-07-2006

25-05-2008 kl. 20:27

Ingen tvivl. Jeg har en C5 1,6 HDI Elegance 2006 og har lige prøvet den nye C5 Tourer Dynamic 2,0 HDI - den er virkelig lækker - det ville ubetinget være mit valg. Min nuværende C5 har nu kørt 50.000 km. Jeg giver ca. 3800 kr. for stort service hos aut. Citroën forhandler. Jeg har fået udskiftet koblings- og bremsekontakt til fartpiloten under garantien - det tog 15 minutter, ellers har bilen kørt fejlfrit og uhyre komfortabelt. Før C5éren havde jeg en Xantia 2,0HDI prestige med en lille afstikker til en VW Passat 2,0 105 HK Diesel DK model, men efter meget kort skiftede jeg til C5 1,6 HDI - og det har jeg ikke fortrudt et eneste minut.

Jan Sommerlund

Jan Sommerlund
bruger siden
01-04-2005

25-05-2008 kl. 21:33

At Mondeoen skulle tabe mindst i værdi må være en klar misforståelse. Det er vel den bil der er aller sværest at prissætte, da den bliver brugt ekstremt meget som firmabil. Og dermed oftest bliver solgt med store flåderabatter, som gør at det for en privat køber kan være meget let at komme til at betale en hel del for meget for en Mondeo.
Havde jeg valget ville jeg helt klart vælge C5. Fordi det er en helt ny bil med et superflot design, som er meget flottere end det firkantede kasse design hos Forden.

Profil slettet

Profil slettet

25-05-2008 kl. 21:37

mht. firmabiler gælder altså også C5. De værdisættes som flådebilerne!

Thomas Riishøj

Thomas Riishøj
bruger siden
19-04-2006

01-06-2008 kl. 22:54

Hej alle,

Det blev hverken Mondeo eller C5. Det blev en Mazda6 Diesel st.car.

Jeg syntes, at kvaliteten i Mazda'en virkede bedre end i C5 og 3 års garanti er heller ikke så ringe! (konen var også mest til Mazda)

Glæder mig til onsdag!

Profil slettet

Profil slettet

02-06-2008 kl. 09:54

Det var et godt valg - den er jeg ikke i tvivl om, at du vil blive glad for.