Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

lease eller eje

Jan R

Jan R
bruger siden
03-05-2008

20-09-2008 kl. 18:32

Hej venner kan det betale sig at lease frem for at købe nu om dage? der er meget om det synes jeg. månedlig udgift er høj men derimod incl. service, og alle værkstedsbesøg. dog ekskl. dæk selvfølgelig. heller ingen afskrivning/ værditab for mit vedkommende. får man 1.gangsydelsen tilbage? efter bilen skal tilbageleveres. skal jeg selv betale vægtafgift? 3år/60000km og, ca. 4000 kr. om måneden hva siger i. mvh jan

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-09-2008 kl. 09:02

Hej Jan.

Nej, du får IKKE førstegangsydelsen tilbage :-)

Grundlæggende mener jer IKKE at det kan betale sig at lease en bil.

Ulemperne er flere:

1. Du skal kende dit kørselebehov meget præcist flere år frem da du på forhånd "binder" dig til et kilometertal.

2.Visse kontrakter er dyre at komme ud af hvis du får behov/lyst til en anden bil før kontraktudløb.

3.Ved tilbagelevering skal du betale for ridser/skrammer og stenslag, skal der f.eks. males en skærm og skiftes en forrude kommer du nemt af med 8.000,- ud over den alm. Leasingpris.

Undtagelsen hvor det kan være en fordel, som privat, at lease er hvis det drejer sig om DYRE biler. f,eks. Mercedes, BMW eller lexus.
Dette skyldes ene og alene at Leasingselskaberne køber disse biler op til flere hundrede tusinde kroner BILLIGERE end listeprisen.

Jan R

Jan R
bruger siden
03-05-2008

21-09-2008 kl. 10:25

Hej henrik
tak for inputtet.
jan

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

21-09-2008 kl. 14:59

Dit spm kan ikke besvares med et Nej eller et Ja.

Nogle gange kan det, andre gange ikke.

Som alt andet i livet afhænger svaret af dine forudsætninger.

Men det første spørgsmål er altid: Hvilken bil taler vi om?

Jan R

Jan R
bruger siden
03-05-2008

22-09-2008 kl. 18:43

hej thomas
kan du fortælle mig hvor jeg leaser en billig bmw incl. forsikr. og grøn afgift?
og til alle tak for inputsene
jan