Bilbasen Forum
Klasse eller økonomi? Golf 4 eller peugeot 307?
Profil slettet
13-12-2009 kl. 23:36
Profil slettet
14-12-2009 kl. 18:42
Alfa'en havde jeg faktisk slet ikke overvejet. Jeg tror jeg har været skræmt væk fra Alfa efter at have set for meget top gear, der får den ikke just ros for pålidelighed :) - Men en bil med sjæl må man sige. Synes faktisk den er pænere en golf fra nogle vinkler. Forenden er nok bare ikke lige mig.
Tak for dit svar :)
Profil slettet
14-12-2009 kl. 18:49
Profil slettet
14-12-2009 kl. 18:58
I mange år har jeg kigget langt efter Mazda 6 og synes at det var en pæn bil, men det er som om jeg er vokset lidt fra dens frække linjer. Toyota, honda og nissan har jeg slet ikke noget forhold til, tror der mangler et eller andet.
Til gengæld er jeg meget glad for at du nævnede ford mondeo'en. Det er en bil som jeg oprindelig kiggede efter, fordi jeg var sikker på at der var meget bil for pengene, og har kun hørt godt om den. I første omgang blev den kasseret på forlygterne og køleren, men lige præcis det eksemplar du fandt, synes jeg faktisk er ret pæn. Så den skal helt sikkert overvejes igen.
Alfa'en har jeg kommenteret på ovenfor, den lider lidt samme skæbne som jeg eller havde dømt ford'en til i starten. Pæn bagfra, ikke så pæn forfra :)
Ellers tak for et godt svar. Jeg er nu overbevist om at det ikke skal være fransk bil :)
Profil slettet
14-12-2009 kl. 19:00
(Hvem der bare havde 600.000 til en audi A5)
Profil slettet
14-12-2009 kl. 19:09
307'eren er jo både pæn, billig og har masser af udstyr. Det virker bare lidt som om den er for god til at være sand, og måske også derfor der går ekstra mange rygter om dens dårlige pålidelighed.
Så hvis det rent faktisk viser sig at være en gammel skrøne med peugoten's værksteds-vaner, så burde der jo ikke være nogle logiske argumenter mod at købe den... Desværre så er der nok en række mere ulogiske argumenter... En ubestemmelig frygt for franske og til dels italienske biler synes jeg stadig nager.
Hvad angår golfen kigger jeg heldigvis efter en større motor.
Profil slettet
14-12-2009 kl. 19:10
Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007
14-12-2009 kl. 20:04
Jeg har ejet både Toyotaer og en VW Golf IV.
Toyotaerne som begge var Corollaer, er de mest pålidelige biler jeg nogensinde har ejet. Der har vitterlig aldrig været noget med dem. I den første lykkedes det mig, at køre rundt uden olie i et par dage (ja - jeg var et fjols den gang) og alligevel kørte bilen videre uden, at give så meget som et host fra sig.
Rust er vel nok Toyotas værste fjende og det var også rusten, som tog livet i min første Corolla. Men finder du en der har været udervognsbehandlet så kan jeg ikke forestille mig, at du kommer galt afsted.
Min seneste bil var en VW Golf IV. Man kan sagtens mærke en kvalitetsmæssig forskel på en Toyota Corolla og en VW Golf IV. Min Golf IV var klart mere solid i det og mere lydløs.
Men der var mange problemer med den. Især tomgangsstyringen var et mareridt for mig. Jeg fik heldigvis lavet de fleste reparationer på garantien. Men over en periode på et halvt år fik jeg tilsendt regninger på 16.000-20.000 kr..
Som sagt var min VW Golf IV i sig selv solid og lå godt på vejen. Men den kedede mig bravt. Jeg havde en 1,6'er og der var vitterlig ingen motorkraft at gøre godt med - til tider føltes det faktisk som om, at min Corolla'er med en 1,3 liters motor, var kvikkere.
Så jeg har ikke fået det bedste indtryk af VW Golf IV.
Jeg har i hvert fald besluttet mig, at jeg ikke skal eje en VW lige foreløbigt.
Hvis du beslutter dig for at købe en Golf IV, så sørg for at passe på gearkassen - især på 1,6'eren. Jeg gik efter en 1,6'er og med vilje efter én der havde fået skiftet gearkassen, da jeg både har læst og havde hørt om mange, der har måtte skiftet gearkassen - pris ca. 20.000 kr..
God jagt.
Mvh.
Søren
P.S. jeg kan se, at der er én der har anbefalet dig, at gå efter en Alfa Romeo 156. jeg har ogå ejet en Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark. Det er helt igennem en lækker bil og jeg savner virkelig dens motor, styreegenskaber og design.
Men en 156'er er skrøbelig og ikke synderlig pålidelige. Jeg har oplevet at have motorbrand samt diverse tekniske skavanker. Tandstangen stod af en enkelt gang og servopumpen gik to gange. Tilslut måtte min Alfa skrottes, da undervognen var rustet op - bilen var under 10 år gammel. Så pas endelig på med Alfa'erne.
P.P.S. Jeg har aldrig gejlet mine biler og jeg kører ikke "racerløb". Så ovenstående skavanker skyldes ikke, at jeg har kørt bilerne hårdt eller, at jeg har gejlet dem.
Sidst rettet: 14/12-09