Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
KIA PICANTO vs FIAT PANDA
Profil slettet
04-04-2008 kl. 23:36
Skal købe ny eller brugt bil, hvilke af de to ovenstående kan anbefales. Bilen skal bruges som almindelig familiebil og køre knap 9-10.000 årligt.
Har tidligere haft en KIA SEPHIA hvor vi havde gevaldige problemer i frostvejr, bilen gik i baglås og kunne ikke åbnes/elektronikken slog fra!!
Har ladet mig fortælle at KIA har problemer med elektronikken i frostvejr, er der andre der har viden om dette??
Det er jo biler i samme klasse hvad kan være en fordel at købe.
Og bør man købe en ny eller købe en der er et par år gammel og spare de ca. 30.000?
Mvh,
Samin
Jannik P
bruger siden
12-04-2005
05-04-2008 kl. 11:38
Jeg kan anbefale en Panda, den kører godt, holder prisen godt og er så simpelt bygget at antallet af fejl er minimale. Det går ikke at købe en ældre kontra en ny - du får væsentligt mere for pengene i den nye
En god veninde havde en Picanto, hun havde heller ikke problemer, men tabte dog relativt meget på den ved salg.
En god veninde havde en Picanto, hun havde heller ikke problemer, men tabte dog relativt meget på den ved salg.
Michael N
bruger siden
06-04-2005
06-04-2008 kl. 11:22
Jeg har en Kia Picanto 1,1 ex med alt i el udstyr - jeg har ingen problemer haft udover et dårligt batteri som jeg har fået skiftet ud.
Jeg kører ca 12.000 km om året 50% bykørsel og kører ca. 17 km/l i snit men jeg kunne godt hente noget mere hvis jeg ændrede kørestil.
Køber du en ny så få en uden Kumho dæk, dem er jeg alt andet end begejstret for - de larmer mere end mine vinterdæk !
En KIA skal rust behandles og der skal plastic inderskærme i - det er relativt billigt men et must.
Bilen er super i by kørsel og dejlig på landevej - mens motorvejskørsel kun lige går an.
Jeg har prøvet Pandaen og syntes det er en dejlig bil.... men jeg kender flere der har alt for mange problemer med deres Panda.
Jeg kører ca 12.000 km om året 50% bykørsel og kører ca. 17 km/l i snit men jeg kunne godt hente noget mere hvis jeg ændrede kørestil.
Køber du en ny så få en uden Kumho dæk, dem er jeg alt andet end begejstret for - de larmer mere end mine vinterdæk !
En KIA skal rust behandles og der skal plastic inderskærme i - det er relativt billigt men et must.
Bilen er super i by kørsel og dejlig på landevej - mens motorvejskørsel kun lige går an.
Jeg har prøvet Pandaen og syntes det er en dejlig bil.... men jeg kender flere der har alt for mange problemer med deres Panda.