Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Kendskab til den nye Honda Civic?!?

Marco Marashi

Marco Marashi
bruger siden
20-03-2007

12-04-2007 kl. 23:09

Hej drenge, jeg skal købe en ny bil, og er faldet for Civic´s design. Men jeg ser ikke så mange af dem ude på gaden!! Er der speciale grund til det? Hvordan er billen i sammenligning med Mazda 3 og den ny Leon?!?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

13-04-2007 kl. 04:22

Jeg har selv en Civic 1,8 Sport som jeg er mægtig glad ved, men kender ikke nok til de to andre til at kunne besvare spørgsmålet. Jeg har også kun set en to gruppetest (en benzin og en diesel) hvor både Civic og Leon var med, Civic vandt begge. Har du nogle spørgemål til Civic skal jeg gerne besvare dem efter bedste evne.

Med venlig hilsen Kim

Profil slettet

Profil slettet

13-04-2007 kl. 06:06

Mit bud ville være designet på Hondaen ! jeg er vild med det, men kan afskrække andre ?

Hondaen er en lige så god bil som Toyota og den kører bare så godt.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

13-04-2007 kl. 20:13

Jeg synes, at Civic er rigtig lækker, så jeg kan sagtens forstå din begejstring.
Jeg vil råde dig til at købe seneste udgave af Autobild.dk i din lokale bladkiosk.
Her i finder du en stor sammenlignende test af bl.a. Civic, Mada 3, Leon, Focus, Golf, Cee´d, Astra, Auris og et par stykker mere.
Det er en god og omfangsrig test, som Cee'd faktisk vinder foran Auris, Golf og med Civic som nr. 4.
Nr. 2 til 4 slutter iøvrigt meget tæt.
Både Mazda 3 og Leon slutter faktisk ret dårligt i testen - det overrasker ihvertfald mig.

Marco Marashi

Marco Marashi
bruger siden
20-03-2007

14-04-2007 kl. 01:14

Hvordan har du oplevet " Bagruden"? den er jo flot lavet, men er det ikke svært at parkere og højre orientere?

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

19-04-2007 kl. 10:46

Nu har jeg også læst testen og vil ikke som Søren kalde den god, jeg er sikker på at lærerinden vil nikke sønnen en skalle hvis han afleverede en opgave af lignende karakter i skolen. Det er på ingen måde fordi jeg er efter Ceed eller de øvrige biler, men fordi jeg naturligt nok kender en del til Civic og har nærstuderet Ceed. Der kan sagtens ligge ”underligheder” i testen for de øvrige deltagere også, ting som måske flytter helt rundt på resultatet.

Alle deltagerne med undtagelse af Toyota har en bil med 140 til 150 hk, det er der Civic høre til og sådan alle andre medier har udført gruppe tests hvor Civic 1,8 indgår, aldrig hvor Civic har været oppe mod modellen ”et nummer” mindre. Alle andre steder jeg har set Ceed testet mod en anden har det været Golf, og aldrig med Ceed som vinder. Bevares det er en god bil og dens fordele i forhold til Golf’en er i disse tests blevet udlagt som primært værende pris og garanti.

I testen her får Ceed 1,6 122 hk 10 point mere end Civic 1,8 140 hk på grundprisen, det er den pointforskel der er til slut på de to. Ceed får også 3 point mere på udstyrsniveauet selv om den har mindre udstyr, så noget er jo ragende galt.

En Civic 1,8 Sport 140 hk koster 271.950 kr. og metallak 4000 kr. = 275.950, en Ceed CVVT 2,0 Exclusive 143 hk 249.999 kr. Og metallak 4999 kr. = 254.998 kr. (den i testen koster til sammenligning 224.998 kr.).

Udstyrsniveauet på Ceed Exclusive er det samme, uanset om det er en 1,6 eller en 2,0. Men det betydende udstyr der er skal i Ceed Exclusive for at nå udstyrsniveauet i Civic Sport er:
Pakke indeholdende regnsensor til 6999 kr.
Klimaanlæg til 9999 kr.
Komfortblink til 1249 kr.
17” aluminiumsfælge med mærkedæk til 10.495 kr.
I alt 28.742 kr. hvilket giver en samlet pris på Ceed 2,0 på 283.740 kr. eller 7790 kr. mere end Civic 1,8 Sport koster. I min bog beretter det til pointlighed hvad udstyr angår, men jeg tør ikke spå om hvor mange ekstrapoint AutoBild ville tildele Ceed for at være kommet op på samme udstyrsniveau som Civic.

Jeg skal ikke kunne sige om de garantier som KIA giver på Ceed retfærdiggøre de 2 point den får mere på det punkt, for de er både bedre og dårligere.

Civic garanti 3 år maks. 100.000 km - Ceed garanti 7 år, de første 3 år ubegrænset km, der udover maks. 150.000 km.
Civic garanti på lakering 3 år - Ceed 5 år.
Civic garanti mod gennemtæring af karosseri 12 år - Ceed 10 år
Civic garanti mod gennemtæring af undervognsdele (bære og svingarme, for og bagbro, trækaksler, bremserør, brændstofrør og tank) 10 år - Ceed 0 år
Civic garanti mod gennemtæring af udstødningsrør (manifold, katalysator og udstødningsrør samt lydpotter) 5 år - Ceed 0 år.
Civic mobilitets garanti i hele Europa 3 år - Ceed 0 år.

Mht. service får Ceed får 1 point mindre end Civic for de har tildelt point ud fra interval, de havde ikke priserne. Det er vist en god ting for Ceed i denne sammenhæng, Vi Bilägare i Sverige skriver service til og med 60.000 km Civic 1,8 4566 kr. og Ceed 1,6 10.906 kr. og det er nok ikke billigere for Ceed 2,0. De har også samlet priser på en mængde reserve og sliddele, blandt Civic’s er der en aluminiumsfælg hvor det for Ceed er en stålfælg. Pris på den mængde er på Civic 1,8 Sport 21.823 kr. og på Ceed 1,6 32.005 kr. hvilket nok heller ikke er billigere for Ceed 2,0.

Med venlig hilsen Kim