Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

12-03-2008 kl. 09:27

Med den lille prisforskel bør du vælge Vectra.
Godt nok er Kia Cee'd en lækker bil, men Vectra'en er altså mindst en klasse over Cee'd.
Driftøkonomien er nok bedre i Cee'd, men Vectra'en kører altså godt med 150 hk diesel.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-03-2008 kl. 09:54

Hej Lars

Puha..Jeg syntes dit spørgsmål er sværere end det lige ser ud til.
Jeg har netop selv fravalgt Vectra pga. at den snart udgår (en ny "Vectra" kommer i 2009 mener jeg). Det er nok derfor Opel smider om sig med rabatter på Vectra i øjeblikket.
150 HK i Vectra kører super godt, og det samme kan siges om 2,0 Ceed
- hvordan følelsen er foran en camping vogn har jeg ikke prøvet
Som Niels Møller skriver er koblingen i Vectra en anelse speciel, (indtil man vænner sig til den). For en 150 HK diesel er den er til gengæld utrolig let

Selvom du kan få handlet Vectraen ned til en merpris på 12K ift.
Ceed´en ville jeg personligt gå efter Ceed´en.
Du får 7 års garanti (med forbehold) og en nyudviklet vogn - jeg tror den holder prisen bedre end en udgående Vectra.
Kan man leve med den mindre plads (Vectra er jo nærmest en festsal) ville jeg foretrække Ceed´en.

Profil slettet

Profil slettet

12-03-2008 kl. 13:02

Husk at vectraen er fra 2001 (modellen altså), den er blevet ansigtsløftet men egentlig en gammel bil. Ceed er relativ ny men en bil i golf-klassen altså mindre end vectraen som er i passat-klassen. Du får megen bil for pengene i begge to. Vectraen har en meget bedre undervogn end kia ceed - der ved motorvejskørrsel er meget hård og med hårde sæder (bevares der er mange der vænner sig til det): ceed har bedre garanti end vectraen. Så egentlig er sammenligningen ikke reel - du skal vælge hvilken klasse bil du har brug for vectraen er meget stor og ceed'en med ok-plads.

Alternativt til ceed kunne være octavia der har en golf-undervogn der er bedre. Eller hvad med den nye mazda 6 (vectra-klassen) der har premiere i denne uge.

Profil slettet

Profil slettet

12-03-2008 kl. 16:16

jeg ville ikke være i tvivl en vektra køre rigtig godt man må ikke lade sig fange af 7 års garantien den har gjort mange blinde

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

14-03-2008 kl. 14:49

Vectra ubetinget. Det er en klasse større bil og kvaliteteten af sæderne er en helt anden.

Jeg har rygproblemer og havde kig på Ceeden, og den blev droppet pga sæderne. Det er svært at overtale en forhandler til at få lov til at køre i 2 timer, men man skylder sig selv at gøre det.

Profil slettet

Profil slettet

14-03-2008 kl. 20:14

jep - der er mange tal, der ligger tæt. Den store joker er nok akselafstanden, som er 18 cm længere på vectra'en.