Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
24-02-2008 kl. 15:14
Det ville derfor være mere fair at sammenligne Corolla Verso med Mazda 5, og Toyota Avensis med Mazda 6.
Men det er gode stabile biler, såvælg I bare den, som I føler jer bedst tilpas i.
Profil slettet
24-02-2008 kl. 18:11
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mazda-5-2,0-DE-Comfort-5d_ID138500931.htm
Lagt mærke til at det er en diesel, så hvis behovet ikke er større, så er benzinerne endnu billigere...
Profil slettet
24-02-2008 kl. 18:12
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
24-02-2008 kl. 19:04
Mazda kører bedst.
Corolla mest praktisk
Corolla holder prisen bedst.
Mazda er efter min mening flottest. (smagssag)
Mere motorkraft i Mazda.
Jeg vil nok også sige ligesom Søren. Ud og prøve begge og se hvad for en i føler mest for.
Selv ville jeg nok vælge Mazda, selv om jeg er meget begejstret for Toyota. Men er nok bare mere til St.car og mere motorkraft.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
25-02-2008 kl. 16:55
Jeg kender ikke meget til Corolla Verso.
Jeg har aldrig kørt den, men jeg synes, at den virker meget lille i kabinen. Ikke umiddelbart hvad jeg vil kalde familiebil størrelse.
Jeg kører selv pt. i Mazda 5, men jeg ved ikke, om jeg vil anbefale den.
For den har store fordele og ulemper.
Fordele:
Den kører godt. Undervognen har virkelig godt styr på den høje karosse.
Motoren trækker godt (min en dog en 2,0 benzin).
Bilen føles meget overskuelig. Føles slet ikke stor, når man kører den.
Den er meget letkørt.
Der er meget udstyr i den - bl.a. klima.
Skydedørene. Dem bliver man afhængige af. De kan sagtens være grunden til, at jeg vælger en Mazda 5 igen. Det er super.
Ulemper:
Kabinestøj, som skyldes en underlig gearing. Skulle dog være løst i 2008 modellen, men den har jeg ikke prøvet.
Bagsædet, som faktisk kun har to ok pladser, da midterpladsen er en underlig pude.
Tredje sæderække, som kun kan bruges af små børn, da der absolut ingen benplads er.
Forsæderne, som ikke yder optimal støtte eller komfort, men det er nok en smagssag.
Bagagerummet er for kort til, at en barnevogn kan stå på langs.
Som sagt ved jeg ikke rigtigt, om dette er en anbefaling eller ej.
Du bliver afhængig af skydedørene. Det er utroligt praktisk.
Og den værste ting ved min, som er kabinestøjen, skulle være fjernet i 2008 modellen.
Hvis jeg var i dit sted, ville jeg nok lede efter ca. 25.000 kr mere i budgettet og vælge en Ford S-Max demo - de kan fåes fra ca. 300.000 kr. Det er bare en meget mere lækker bil end begge de nævnte.
Profil slettet
25-02-2008 kl. 21:47
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
28-02-2008 kl. 11:44
Jeg går så uf fra, at du har prøvekørt den nye 2008 model.
Dermed kan du måske svare mig på, om det virkelig er lykkedes Mazda at fjerne motorstøjen i den nye model?