Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2008 kl. 21:47

når man kan få en 4 år gammel fiat panda med 40000 km på tælleren til 70tusind så synes jeg valget er nemt. Man bliver ikke billigere kørende og de har kørecomputer, fjernbetj. clås, abs og airbags. Det er sku da godt, og den blev årets bil i europa.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

01-02-2008 kl. 00:01

Hej Ann-Sofie.

Syntes lige du skulle tage et kig på min Peugeot 206 S16.
Bilen er billig i driftsomkostninger, men har stadig et smart design og føles i øvrigt som en større bil at kører i. Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du skulle være interesseret. Det ihvertfald meget bil for pengene, og min er selvfølgelig klart den billigste 206 S16 fra 2003, som IKKE har gået over de 100.000 km.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Peugeot-206-1,6-3d.-S16_ID173098.htm

Med Venlig Hilsen

Peter Sejersen.

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

01-02-2008 kl. 10:38

Når du kan få en sprit-ny bil med 6 airbags, 21,7 km/l, ESC og 2-3 års garanti - så er der ikke meget at rafle om. Det er en Toyota Aygo, Citroen C1 eller Peugeot 107. Tre ens biler, stort set ens priser, ekstremt lav afskrivning. Prøv at gå til de lokale forhandlere og lad dem byde op imod hinanden - hos Peugeot og Citroen skal du lige huske at få det tredie garantiår med.
Som flere har skrevet - koreanske biler og sikkerhed har indtil nu været to uforenlige størrelser. Det samme gælder miljø-hensynet.
En brugt Peugeot fra en sikkert mægtig flink gut - glem det. Den har en masse motorkraft - som du ifølge det indlæg ikke efterspørger. Du skal i øvrigt være meget varsom i forhold til at købe brugt bil privat. Der er der jo overhovedet ingen garanti - og så vil du også være på herrens mark efter købet...
En Fiat Panda, fire år gammel? Om fire år er den 8 - er der nogen på dette forum, der kan berette om små, italienske, otteårige biler, der ikke er plaget af småfejl?
Så - igen - kig på alle omkostningerne ved en bil. Med 15000 km/å kommer du til at bruge 7500 kr på benzin og 520 kr på ejerafgift med en Aygo/C1/107. Forsikringen vil være billigere end peugeot 206 og de koreanske, der er foreslået.
Til sidst - du spørger om Hyundai Matrix. Den er et stort skrummel i forhold til ønsket om en lille bil. Og igen - dyrere i drift, m indre sikker, dårligere miljø.
Tag ud og prøv lidt forskellige biler - det kan måske afklare en masse tvivl.
God jagt - meld ind igen, når du har besluttet dig.

Sidst rettet: 1/2-08

Profil slettet

Profil slettet

01-02-2008 kl. 11:08

107 og C1 er helt sikkert fine biler til MEGET korte afstande, de har 4 hjul og en forbrændningsmotor, men mere bil er der bestemt heller ikke i dem. Har selv kørt i en 107, og køreregenskaberne var ikke imponerende, det føles mere som en knallert med tag, end en bil. Peugeot 206 er Danmarks mest solgte brugt bil. Det selvfølgelig ikke uden grund, da driftsomkostninger, køreregenskaber, og design er i top. Det kan man ikke snakke sig fra. I øvrigt har jeg aldrig haft problemer med min bil. Men man kommer nok ikke uden om at Micro bilerne, er en anelse biligere i forsikring og brændstof.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

01-02-2008 kl. 11:49

En Toyota Aygo ville bestemt ikke være noget dårligt valg ud fra dine kriterier.
Hvis du køber ny Aygo er der 3 år eller 100.000 km garanti.
Toyota-kundeservice er ret høj og god.
Bilen er den billigste at køre i pr. km

Så det er en du kan holde billigt uden de store problemer.

Alternativt kunne en brugt Toyota Yaris være noget for dig. Den er lidt større end en Aygo. Men også driftsikker som bare pokker.

Og med dit kørselsbehov kan en Benzin kun betale sig.

Profil slettet

Profil slettet

01-02-2008 kl. 13:03

Nu skal du ikke hører på alle dem der anbefaler at købe en brugt bil, når du kan få en helt ny med 0 km på tælleren til de 100.000 kr.
Som andre skriver som har du 2-3 års garanti og jeg kan varmt anbefale en Toyota Aygo, også hvis du skal køre langt.
Vi bruger vores til at køre langt og kort og vi har ikke oplevet at der er ulemper ved langture.

Sidst rettet: 1/2-08

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

02-02-2008 kl. 10:34

Peter - det er jeg lodret uenig i. Argumentationen - at 206 er Danmarks mest solgte bil, og derfor god - holder da ikke. Det svarer til den med, at 3000000 fluer ikke kan tage fejl - spis lort. Jeg synes virkelig ikke, køreegenskaberne er i top i en 206. Det er jo en 10 år gammel konstruktion, og allerede ved introduktionen i sin tid udskældt for, at der ingen innovation havde været i forhold til 205.
Jeg siger ikke, at konstruktionen og designet af C1/107/Aygo er meget bedre - men driftsomkostningerne er lavere, miljøet tilgodeses i højere grad, bilen er sprit-ny, afskrivningsforløbet vil med stor sandsynlighed også være bedre (- af mange årsager - bl.a. den, at om fire-fem år vil C1/107/Aygo stadig være på markedet.)
Og det er jo de egenskaber, der efterspørges.
At købe en bil er jo at afveje, hvilke behov man har, og på hvilken måde, de kan tilgodeses. I den kontekst er dit forslag om 206 rimeligt, men bare fordi du er glad for din bil, betyder det ikke at dine subjektive vurderinger er den entydige sandhed. Så jo, man kan med lethed snakke sig fra dine argumenter.
Jeg fravalgte i øvrigt 206 tilbage i 1999, fordi sæderne var alt for korte. Er de stadig det?
Og så håber jeg i øvrigt ikke, du mener, at omkostningerne er i top?

Profil slettet

Profil slettet

13-03-2008 kl. 18:46

Hej Ann-Sofie.

Toyota Aygo, Citroen C1 eller Peugeot 107 er da sikkert nogle dejlige.men også meget meget små biler.
Prøv at se efter en Skoda Fabia,en ny koster ganske vist lidt over 100000,men du kan få en fin brugt for 75 - 80000.
Jeg er sikker på at du vil få meget glæde af sådan en, det er efter min mening en bundsolid og også en pæn lille bil. Og så er den ganske rummelig.
ps.Den findes også i Stc. hvis det er noget.

Mvh. Peter