Bilbasen Forum
i10 til moster - bedste handel
Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003
19-12-2010 kl. 19:37
Profil slettet
19-12-2010 kl. 19:45
Den gamle Corsa er 0 kr værd for en forhandler, så hvis du ikke kan få ca. 5000 kr for den evt. i udstyr, så sælg den selv.
Jeg ville ikke købe bil udfra hvor stor en rabat jeg kan få, tag moster med ud og prøv 3-4 forskellige bilmodeller og når i så har fundet den hun bedst kan lide, så prøver i på at få den største rabat.
det kan gøres på flere måder,men den nemmeste er at skrive rundt til 8-10 forhandlere med præcis beskrivelse af bilmodel, motor str. farve og udstyr, så kan de hurtigt udregne en pris. Skriv i mailen den pris i har fået der for i prøvekørte den, så de andre forhandlere kan komme med en større rabat, de ved jo godt hvorfor i skriver.
Bare vær ærlige og vælg gerne en forhandler lidt ude på landet, i kan jo altid for bilen serviceret tæt på jeres bopæl, man behøver ikke køre til service der hvor man har købt bilen, bare det er samme aut. forhandler.
Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003
19-12-2010 kl. 19:56
Jeg var sådan set godt klar over at det var meget optimistisk det jeg havde sat i tankerne. Det undrer mig bare at Peugeot kan give 15.000kr for hvilket som helst lig med plader på...
Sagen er desværre at Moster ikke vil have en Peugeot 107. Prøvekørlser osv. er klaret, og feltet er snævret ind til Hyundai i10 eller Fiat Panda. Personligt taler jeg for Pandaen da jeg syntes den er lidt mere charmerende, og har ESP som standard.
Men ja, grundlæggende ved jeg godt at Corsaen er ca 0 kr værd for en forhandler (og det har Moster også godt forstået).
Profil slettet
19-12-2010 kl. 20:27
Hvis i mener at de køre lige godt, så vælg den der er billigst og hvor i kan få mest for jeres bytte bil.
Jeg tror at i får mest hos Fiat, da det køre rigtig godt for Hyundai for tiden og de giver sikkert ikke de store rabatter ?
Hvis hun ikke vil have en P 107 så skal hun ikke have sådan en, bare fordi de giver 15.000 kr jeres gamle bil.
Jeg har selv ejet en Toyota Aygo som er samme bil som P107 og den køre godt, men det er igen smag og behag.