Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

hvilken bil?

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

26-03-2007 kl. 00:05

mine forældre skal meget snart til at skifte deres Peugeot 406 fra 2001 ud med en ny bil men hvilken? min far snakker om Vectra Avensis/Corolla Verso og 407 jeg blander mig også lidt men Volvo V50 og lidt med Mazda 6 (men den er udelukket) hvilken er det bedste bud af disse (undtagen Mazda 6)?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

26-03-2007 kl. 10:28

Altså der er lidt blandede meninger om især 407, mht deres kvalitet.
Men diverse leasing selskaber har for kort tid siden offentligtgjort en liste over de biler de har flest af i flåden. Og de har vurderet hvad for nogle de har flest problemer med.
Avensis var sammen med Primera bedst og fik 6 ud af 6 stjerner.
Peugeot 407 var den bedste franskmand der fik 4 stjerner, de andre fik kun 2.

Vectra fik vist nok 5 stjerner. Og er uden tvivl en rigtig god bil.
Volvo fik vist også 4 eller 5.

Men af dem nu nævner ville jeg vælge mellem Vectra og Avensis, helt klart. Det er de bedste og mest rummelige.
Volvo er altså en del mindre end de andre, men selvfølgelig en god bil.

Peugeot, ja enten er man til dem eller også er man ikke... lige 407 synes jeg ikke specielt godt om. Jeg synes de prøver at gøre den til noget den absolut ikke er... Men det er jo en smagssag.

Corolla Verso går man heller ikke galt i byen med.

Men jeg ville vælge mellem Avensis og Vectra... helt klart...

Men held og lykke på jagten

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

26-03-2007 kl. 10:47

Det kommer jo an på hvilke behov og krav dine forældre har, de informationer kan jo være til stor hjælp når der skal peges på en af de nævnte eller måske et alternativ.

Med venlig hilsen Kim

Christian Hansen

Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005

26-03-2007 kl. 23:04

vi skal ha en familiebil i "firmaklassen" med plads til folk over 170cm (også på bagsædet) og der ved jeg godt 407'ern ikke høre ind under dem med mest plads det har jeg også sagt flere gange til min far (ikke ret meget mere plads end i en Toyota Starlet - overdrivelse fræmmer forståelsen) og så synes jeg heller ikke om 407'ern og heller ikke om Vectraens frontdesign