Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvilken bil?

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

18-08-2006 kl. 13:48

Jeg synes, du skulle glemme alt om franske biler, når prislejet er 40.000 kr. - de er ofte dyre at have (der går ofte noget i stykker, der skal reparereres o.s.v.). Jeg synes uden tvivl, at du skulle gå efter en Toyota Corolla. De er meget billige i drift og skal stort set aldig på værksted. Gå efter en Corolla, der løbende har fået undervognsbehandling.
Så køb en Corolla, hvis du vil undgå at koste mange penge på bilen, når først du har fået den!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2006 kl. 09:38

Tak for jeres forslag. Jeg har faktisk før haft Citroen ZX og har været glad for den type bil. Har kigget på de to typer Toyota (Carina vs. Corolla). Er der nogen der kan fortælle mig forskellen på de to biler (fordele/ulemper) og skal man ikke være bekymret for en Toyota der har gået 200.000 km?

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2006 kl. 11:24

Jeg ønsker at bruge ca. 40.000,- på en brugt bil. Mit primære behov er en bil der kører og som har plads til barnevogn og to børn. Derfor gerne stationcar. Er ligeglad med motorstørrelse, bare det er en bil der er forholdsvis økonomisk og kan holde de næste tre år cirka uden alt for mange reparationer. Er der nogen der har nogle erfaringer med gamle biler af den slags i det prisleje?
Mvh
Lotte Winther

Henrik M.

Henrik M.
bruger siden
20-02-2005

19-08-2006 kl. 11:24

Både Carina E og Corolla er meget driftsikre biler. Den største forskel er størrelsen. Carina`en er noget større end Corolla`en, men koster ikke ret meget mere, årsagen hertil er, at Corollaen er den mest populære af de to på brugtmarkedet, så man kan sige, at du får mere bil for pengene ved at købe en Carina.... men en Corolla er også et fint køb.
M.h.t 200.000 km. skal du ikke være bekymret. Hvis bare bilen er passet rimeligt, er der rigtig mange km. tilbage i den. Det du skal være opmærksom på, når du kigger på dem (især Corolla) er, om der er rust i bagskærmene. Dette er et sted de ofte ruster. Bremserørerne kan også godt lide at ruste, men hvis du får en nysynet bil (og det skulle du gerne til 40.000 kr.!), så burde der ikke være nogle problemer der. Tjek at tandremmen er skiftet i tide, så slipper du for denne udgift.
Held og lykke med købet!