Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hvilken bil ved ikke selv så meget...

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2007 kl. 19:13

Jeg skal bruge en nyere bil (max 5 år gammel) til kørsel til og fra arbejd, i alt ca. 45000 km om året. Hver gang jeg finder en bil jeg tror er noget værd får jeg noget negativt af vide om bilen så nu beder jeg om hjælp. Mine kriterier: 1. driftsikker - komfort - almen sikkerhed 2. Billig i forhold til rep. 3. køre langt på literen 4. ikke være for lav, nem at komme ind i for en ældre person 5. helst ikke noget st.car 6. minimum en 1,6 7. gerne plads til mere end 2 personer Jeg har ladet mig fortælle at med de antal km jeg skal køre at jeg skal vælge en dielsel!?!?! Havde selv kigget på en Seat Leon men har fået afvide at den er dyr i rep. Mvh Carina

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2007 kl. 19:29

Hej igen...

Glemte at skrive at bilen max må koste omkring de 200.000-250.000 kr.

Takker på forhånd for hjælpen

Mvh Carina

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2007 kl. 19:29

Køb du hellere en ny Toyota Aygo, der er god plads i den til 4 personer, men nok ikke hvis du skal ned gennem europa i den !

Den opfylder alle dine krav, på nær at det ikke er en 1,6, men den kan nemt følge med i trafikken !

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2007 kl. 19:40

Hvad hvis jeg ønsker et lidt størrer bagagerum???
Overvejer nemlig også at købe mig en hund...

Det er mest motor vej og lande vej jeg skal køre på og ca. 160 km om dagen måske lidt mere...

Mvh Carina

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2007 kl. 20:52

Altså jeg er jo ikke den store bil kender..
Ved bare at jeg flytter på landet og bilen skal kunne køre trods meget sne... Jeg skal have plads til enten masser af "indkøb" eller f.eks. en mellem stor hund i bagagerummet...
Lige nu har jeg en mazda 323 1,5 og kunne ikke helt forestille mig at få en "mindre" bil end 1,5.
Selv størrelsen på bilen der er mine tanker nogen lunde som tidligere nævn seat leon...
Jeg har noget familie der skal kunne holde ud at sidde i bilen, de er oppe i årene og føler sig lidt klemt i min lille mazda.!!!

Ved ikke om det svarer lidt på størrelsen :-D
Og tak

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2007 kl. 22:59

Nævnte Opel koster ca. 250.000,- og der er lidt bedre plads end i en 323.
Dieselmotoren på 1.3 liter trækker som en 1,6 benzin, men kører 20,8 km/l i snit, så besparelsen kan bestemt mærkes hvis der skal køres 45.000 km om året.
Men som en anden har nævnt vil en Corsa 1.3 diesel heller ikke være et dårligt valg, men pladsen i bilen er nok ca som i 323'eren.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

22-06-2007 kl. 23:22

Du kunne evt kigge lidt efter den Nye Toyota Auris 1,6. Den ligger lige inden for dit budget. Der er íkke lavet de store tests af bilen endnu, men det er jo en toyota. Dens forgænger var jo ekstremt driftsikker.
>Toyota er ikke billig at reparere, men det er så sjældent der skal ordnes noget. så alt i alt bliver det ikke så slemt.

Opel Astra bør du også kigge på. Der er også muligheder med dit budget.
Opel er bestemt heller ikke dyr i rep.

Kia Cee d er bestemt også noget der bør kigges på, primært pga de 7 års garanti. Den skulle være velkørende.

Mazda 3 var måske også noget, de er også meget driftsikre. Men desværre dyre i reservedele.

Men ellers hvis den må være mindre, er Opel Corsa er rigtig lækker lille bil.

Profil slettet

Profil slettet

22-06-2007 kl. 23:53

Sikke mange gode ideer folk har, hvor er det fedt...

Havde faktisk lige siddet og kigget på Kia Cee d, men kender intet til bilen.
Mvh Carina

Profil slettet

Profil slettet

23-06-2007 kl. 11:24

Vær opmærksom at Toyota køre med 15.000 km som serviceinterval og det betyder at bilen skal til service 3 gange om året.
Opel har 30.000 som interval hvilket dels gør det lidt billigere, men det er så heller ikke så irriterende mange gange om året bilen skal undværes.

Martin S.

Martin S.
bruger siden
25-03-2007

24-06-2007 kl. 11:42

Jeg købte en Leon Tdi 110 fra ny i 2000, det var den suværent dyreste bil i service jeg har haft, endvidere har den korte serviceintervaller, skød den af og købte en Focus den har de halve omkostninger!

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

25-06-2007 kl. 15:56

Helt enig i, at du IKKE skal vælge en Toyota Aygo.
Du bliver sindsyg, hvis du skal køre 45.000 km årligt i sådan en lille kasse.

Jeg ville klart gå efter en nyere diesel.
Hvis ikke du har særlige krav til pladsen, vil jeg mene at en Kia Cee'd CRDI lever op til alle dine krav.
Indenfor dit budget kan du endda få en version med masser af udstyr.
Også har den jo markedets bedste garanti, hvilket også bør få indflydelse på bilens afskrivning.