Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Honda Accord 2,2

Profil slettet

Profil slettet

02-05-2007 kl. 10:27

<b>Jeg har f&oslash;lgende kriterier</b>:<br />Kabineplads, bagagerum, økonomi<br /><br /><table cellspacing="0" cellpadding="2"><tr><td width='150' style="padding-left:0px;">Prisniveau:</td><td>kr. 300 - 400.000</td></tr><tr><td width='150' style="padding-left:0px;">Kørselsbehov:</td><td>km 10 - 20.000</td></tr><tr><td width='150' style="padding-left:0px;">Der skal være plads til:</td><td>4 personer</td></tr><tr><td width='150' style="padding-left:0px;">Bilen må højst være:</td><td>6 &aring;r gammel</td></tr></table><br /><b>Andre kriterier:</b><br />Vi er en familie på 4 som har brug for en økonomisk bil at køre i. Elsker udstyr Clima, Xenon, fartpilot osv.<br /><br /><b>Denne bil opfylder efter brugerens opfattelse kriterierne:</b><br />2003 VW Passat 1,9 TDi 130 Highline st.car

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

02-05-2007 kl. 19:27

Min anbefaling: :&Aring;rgang:2006M&aelig;rke/Model:Honda Accord 2,2Br&aelig;ndstof:DieselKommentar: Honda Accord 2,2 i-CTDi Sport Tourer 5d

En meget overset bil, som desingmæssigt ikke er alles kop the, men jeg synes den er lækker. Den har uden diskussion (efter min mening) den mest harmoniske, støjsvage og lækreste dieselmotor på markedet!

Store ord, men prøv den og du bliver overbevist. Den er lige så økonomisk som en Passat. Er i bedre kvalitet, og kører langt bedre - igen efter min mening :-)

Kabinepladsen er god, men fås lidt bedre mht. bagsædet(uden at der dog er trangt). Men bagagerummet er gigantisk, og den er qua sin kvalitet og km/l økonomi en meget økonomisk bil at eje. Den har alt i udstyr, men er ikke sikker på om Xenon er standard (men der findes eksemplarer med xenon).

Eneste andet bud ville være en Toyota Avensis 2,2 D-4D 177hk Sol st.car.. ligeledes en kvalitetsmæssig bedre bil end Passat, og med en bedre motor.

Som den opmærksomme læser nok har bemærket, så er jeg ikke VW fan.. har haft 3 stk. og haft ALT for mange problemer med dem.. og det samme gælder familie og venner (VW VIRKER og SER UD som kvalitetsbiler, men de er ikke i nærheden af Honda/Toyota mht. kvalitet i længden... desværre). Desuden er TDi motorerne.. især 1,9 TDi.. gamle konstruktioner, som ikke er tidsvarende mere. Commonrail diesel er vejen frem, hvilket selv VW nu har indset. De kommende VW diesel motorer er med commonrail teknik. Mere støjsvage, bedre momentforløb osv.

Både Honda'en og Toyotaen er rigtigt fine biler med meget udstyr, gode køreegenskaber og rigtig god totaløkonomi.

Forskellen ligger i køreoplevelsen:
Honda: mere sportslig, og større "køreglæde" (den bilglade fars valg), men lidt mindre bagsædeplads.

Toyota: mere folkelig og lidt mere komfort orienteret, og måske lidt mindre værditab end Honda. Ikke en lige så "spændende" bil som Honda'en efter min mening, men en fremragende familiebil.

Håber du kan bruge dette input til noget..

/Henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg