Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Honda Accord 2,0i

Profil slettet

Profil slettet

11-03-2007 kl. 12:56

<b>Jeg har f&oslash;lgende kriterier</b>:<br />Økonomi, bagagerum, køreegenskaber<br /><br /><table cellspacing="0" cellpadding="2"><tr><td width='150' style="padding-left:0px;">Prisniveau:</td><td>kr. 100 - 150.000</td></tr><tr><td width='150' style="padding-left:0px;">Kørselsbehov:</td><td>km 5 - 10.000</td></tr><tr><td width='150' style="padding-left:0px;">Der skal være plads til:</td><td>5 personer</td></tr><tr><td width='150' style="padding-left:0px;">Bilen må højst være:</td><td>7 &aring;r gammel</td></tr></table><br /><b>Andre kriterier:</b><br />1. ønske. Yndlings Biler: Audi og Honda. 2. ønske. Meget Plads i bilen. +aircondation el. auto klima, Automat gear.<br /><br />

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Rathje

Henrik Rathje
bruger siden
06-03-2004

12-03-2007 kl. 21:58

Min anbefaling: :&Aring;rgang:2000M&aelig;rke/Model:Honda Accord 2,0iBr&aelig;ndstof:BenzinKommentar: Det er ikke nemt at matche alle dine krav, men jeg vil foreslå en Honda Accord 2,0i 4d. ES
Den er driftsikker, den har et rimeligt bagagerum, den har gode køreegenskaber.. og så er det en Honda.. og de virker altså bare!

Det er en dejlig bil, og i ES versionen får du AirCon som standard + meget mere! Du kan være heldig at finde en med både læderkabine og automatgear (tiptronic).
Jeg har dog en lillle modvilje mod Honda's automatgear.. det KAN gå i stykker... men hvis du finde en bil med fuld service, få ejere, der har kørt over 100.000 km, og som stadig fungerer fint i gearene, så er den nok ok. Men få gearkassens funktion checket af en ekspert/honda mekaniker INDEN du køber bilen.

Med manuelt gear har jeg ingen forbehold over for bilen. Det er en dejlig bil, som kan køre mange km uden problemer.

Mht. økonomi, så KAN du vælge en 1,8, men med automatgear bliver den en anelse sløv. Men den kan sagtens trække det. Forventeligt er driftsudgifterne dog ganske små på en brugt Honda, så selvom en 2,0 kører mindre pr. liter (10-11 km/l), så er det med dit km-behov en ok løsning efter min mening. Jeg ville vælge en 2,0 da der er dejligt veludstyrede eksemplarer at finde.. men en 1,8 er næsten lige så hurtig, så køb kun en 2,0 pga.udstyret.. ikke pga. motorkraft!

Checkpunkter:
- Rust.. undervogn er udsat.. men ruster ikke specielt meget.
- hmmm... ikke så meget andet :-)
OBS! Find en bil med fuld service.

Det var mit bud.. håber det kan bruges.
Held og lykke med jagten!

/Henrik

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg