Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hmmm det endelige valg!

Profil slettet

Profil slettet

25-06-2007 kl. 19:42

Efter at have skrevet herinde for et par dage siden, har jeg nu fået en del gode ideer som jeg har fået kigget igennem... MEN... Nu har jeg så nogle andre spørgsmål!!! De biler jeg kar kigget på og har interesse i ud fra hvad folk har skrevet er: Opel Corsa 1.3 (90hk) Sport - diesel Kia Cee´d 1.6 CDRI VGT exclusive (115hk) - diesel Seat Leon 1.9 TDI PD (105hk) - diesel Bilen skal være økonomisk, noget rummelig, osv. Der var en der kommenterede at serviceintervallet på Opel var 30.000 km og han skrev at toyota havde 15.000 som interval (ikke at toyota har noget med mit valg at gøre) Mit spørgsmål går så på, er der nogen der kan fortælle mig serviceintervallet på Kia og Seat? Og hvilken af de 3 er den fornuftigste i forhold til omkostninger i rep. og service? Mit andet indlæg har overskriften "hvilken bil ved ikke så meget..." Mvh Carina

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

25-06-2007 kl. 20:30

hej Carina.

der er ingen tvivl hvis du spørger mig. KIA CEE´D helt klart!

mener Kia har 15.000/ 1 år mellem service. mange vil bilde dig ind at de koster en formue i service, men det passer ikke 15.000 km service ca. 1.600 til 1.900 kr (og nej kører hverken kia eller sælger dem)

Morten Munkager Knudsen

Morten Munkager Knudsen
bruger siden
13-12-2004

26-06-2007 kl. 08:30

Hej Carina

Jeg syntes det er 3 utrolig dejlige biler du har i kikkerten - dog vil jeg absolut mene at Opel Corsa er en noget mindre bil, hvilket gør det svært at sammenligne.

Jeg har selv en Seat Leon, som er 14 mdr. gammel. Man skal til service hver 15.000 km. På sjælland er denne service dyr (syntes jeg) hos de autoriserede Seat værksteder. Jeg kørte bilen til Quickpot i Helsingør og fik også en autoriseret service på bilen. Det kostede mig kun 1200 kr., hvilket er billigt.

Om du skal vælge den ene bil frem for den anden er et temperament spørgsmål. Kia Ceed og Seat Leon har nogenlunde samme størrelse, men jeg syntes Leon'en kører noget mere friskt og sportslig. Jeg værdsætter selv den slags kørsel og er derfor rigtig glad for vores bil.

Dette skal man dog se i lyset af at Kia Ceed også kører rigtig godt til en meget konkurrence dygtig pris. Samtidig taler de 7 års garanti for sig selv. Diesel motoren i Kia Ceed er også nyere og roligere end VW dieselmotorer.

Jeg kunne personligt godt finde på at købe en Ceed næste gang - dog som st. car. Men det bliver først om nogle år, da jeg er yderst tilfreds med min rappe Leon.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

26-06-2007 kl. 14:12

VW er ikke et kvakitetsstempel vil jeg lige orientere dig om.
VAG gruppen producerer fine biler, men de er ikke de mest driftsikre.

Profil slettet

Profil slettet

28-06-2007 kl. 17:35

Ulempen er bare at de ikke tjekker for åbne service kampagner for Seat, samt reklamationer....

Profil slettet

Profil slettet

01-07-2007 kl. 18:32

Ja nu fik Kaare mig til at søge lidt ud over hvad jeg har søgt.
Tjek dette fra bil magasinet http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=921

Profil slettet

Profil slettet

09-07-2007 kl. 22:51

Der er rigtig mange tests osv. men endnu har jeg ikke fundet nogen fra danmark... og ja der er sku forskel på landene og priserne...
Indtil videre har folk henvist til tyske og svenske tests, ja man kan da bruge dem men kan ikke helt sammenlignes med herhjemme.

Profil slettet

Profil slettet

11-07-2007 kl. 19:09

Altså hvorfor skal det være sådan at folk henviser til biltests hvor det kun drejer sig om den ene bil jeg har i kikkerten...

Jeg skal ikke have en golf for det har jeg ikke råd til! ikke som ny ihvertfald!

Jeg skal bare bruge en bil der kører langt på litteren, okay rummelig, let at komme ind i for en dårligt gående, og behagelig at side i når nu jeg skal køre de der 45.000 km om året...

Profil slettet

Profil slettet

12-07-2007 kl. 18:10

Min email er soulpigen@hotmail.com og tak.

Profil slettet

Profil slettet

12-07-2007 kl. 18:21

Nu er det jo så bare lige i forhold til benzin økonomien... at jeg så kigger på Diesel modellen...
Generelt vil det blive alt for dyrt at købe en benzin bil da jeg jo netop skal køre omkring 45.000 km om året.
Så den økonomi må jeg se bort fra, men ellers godt forklaret og meget forståeligt.
Tak