Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp til firehjulstrækker...

Profil slettet

Profil slettet

22-12-2008 kl. 18:56

Hej Forum Jeg har besluttet at jeg gerne vil have en lækker firehjulstrækker på gule plader. Jeg har indsnævret valget mellem: -Toyota Landcruiser VX100 TDI fra 2004 og frem -VW Touareg 3.0TDI fra 2007 og frem -Audi Q7 3.0TDI Jeg trækker tit en campingvogn og har også en båd på trailer. Der er dog mange biler der kan klare jobbet, men jeg synes at et bilskifte ligger mig meget på sinde...og det er jo ikke det værste. Ovenstående biler tiltaler mig meget pga design, størrelse, komfort og anhængervægt. Jeg ved dog ikke hvilken en af de tre jeg skal gå efter. Audi og VW minder meget om hinanden og Toyotaen skiller sig ud. Problemet er at jeg gerne vil have en holdbar bil med god komfort og masser af trækkraft hvor bilen kan holde til det. Bilen skal også kunne bruges på motorvejen bla. til feriekørsel osv. Hvad synes I? Touareg, Q7 eller VX100? Mvh RS

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

23-12-2008 kl. 16:30

Jeg er også mest til VX100, men kører de godt nok på motorvejen? Det hænder jo man kører mere end 110km/t ;-)

Jesper Ekfeldt

Jesper Ekfeldt
bruger siden
06-01-2004

29-12-2008 kl. 14:03

Hej

Melder klart ud først:

Jeg har en Q7 van .... :-)

Og der er helt klart en grund til jeg købte den - det er helt sikkert den lækreste firehjulstrækker, mest komfortable, flotteste og bedste interiørkvalitet m.m. Den kan ikke sammenlignes med Toureg og slet ikke Toyota, den er flere generationer nyrere.

Eneste svage punkt er (efter hvad jeg har hørt) off road egenskaberne, jeg har dog været på kørekursus i Q7 og off road egenskaberne imponerede mig en del, hvis man forstår at udnytte bilens egenskaber. Men efter hvad jeg kan læse er dit behov ikke i den retning.

vh

Jesper Ekfeldt

Sidst rettet: 30/12-08 (af administrator)

Profil slettet

Profil slettet

29-12-2008 kl. 17:21

Hej alle

Jeg tror det bliver en VX100....Touareg og Q7 lyder som om at de er dyre i service og de er ikke så holdbare som VX100. Jeg har kørt i en VX100 på motorvejen og det gør den ok. Ikke lige så godt som Q7 og Touareg men ok. Til gengæld er Landcruiseren suveræn med tunge ting på krogen. Jeg har testet VX 100 og Touareg mod hinanden med 2500kg på krogen og her vinder Landcruiseren suverænt.
Så nu skal jeg bare finde en VX100 fra 2004 og frem med lav kilometer og alt i udstyr.

Mvh

Rune S.

Profil slettet

Profil slettet

30-12-2008 kl. 14:43

Kør i dem alle og køb den du synes er bedst, så simpelt er det...

Profil slettet

Profil slettet

30-12-2008 kl. 21:49

Jeg vil også rigtig gern have en VX100. Jeg var ude og kigge på en i dag (dog en + moms bil, da der ikke er noget udvalg i momsfrie biler), men det var tydeligt at den var blevet brugt til erhverv. Ridset, bulet og der manglede service....jeg har ydermere ringet rundt i dag og alle siger det samme med hensyn ridser osv. Det gider jeg ikke at have. Jeg har tidligere købt momsfrie biler og her var tingene blevet behandlet med respekt. Det er ligesom om at + moms biler er blevet behandlet hårdere.

Så n må jeg væbne mig med tålmodighed og vente på der dkker en fin momsfri VX100 op.

Profil slettet

Profil slettet

31-12-2008 kl. 14:04

Hej Ole:

Jeg synes ikke at GX 90' eren er særlig vellykket i designet. Hvis det skal være Toyota, så skal det være en VX 100.