Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Hjælp i brugtbil junglen

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2007 kl. 10:21

Vi vil gerne have en nyere bil end den gamle Golf fra 89 vi kører rundt i. Vores behov kort fortalt er: Vi kører min. 40 km hver dag (arbejde) Vi kører til svigerfamilien i Flensborg min. 1 gang i kvartalet Vi er 2 i den daglige husstand + lille hund Vi vil gerne have god bagage plads (sæder der kan lægges ned er okay) En smule komfort vi være lækkert specielt til flensborg turene. Vores budget hedder 50000.- Vi har kigget/prøvet en Opel Astra 1.6 fra 97. I rigtig god stand + den kører godt, men den er lidt kedelig. Vi har også kigget på en Skoda Felicia 1.3 fra 00. I super stand og alle service overholdt. Skal prøve kører den senere i dag. Men har så læst at denne model har en tendens til at ruste meget let. Og det afskrækker mig lidt. Nogen der har et bud på et alternativ, eller gode råd ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2007 kl. 11:58

Jeg kan kun anbefale en Skoda Felicia, men køb en 1,6 GLX model ( samme motor som VW )

Husk at se efter rust, får en Skoda Felicia ruster som en i fanden.

Ellers køre den bare så godt og man sidder rigtigt godt i den.

Jeg har kørt 140 km/t og den rystede ikke i rattet som andre biler gør og min var en årgang 96.

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

10-08-2007 kl. 12:39

Generelt ville jeg holde mig væk fra Falicia, og ihvertfald er den ikke 50.000 kr værd. Det var straks en anden sag, hvis du ledte efter en bil til 20.000 kr.

Men for 50.000 kan du nu faktisk godt få en Octavia.
Den er klart bedre, større og mere velkørende end de andre biler, som du nævner.
Octavia er en af Danmarks mest populære brugtbiler, og med god grund.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

10-08-2007 kl. 14:20

En Nissan Almera fra 98-00. De ligger der i omegnen rent prismæssigt,
Men nogen åbenbaring er det ikke. Men god bil.

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2007 kl. 17:24

Vi var ude og prøvekører Felicia'en. Det var ikke noget for os, skal jo næsten jokke sømmet i bund før der sker noget, og så er den tungere i styrtøjet end vores 89'er 1.8 Golf. Prisen var forøvrigt 39900.- ... Frederik ! Tak for de mange links :-) Vi er nok bare mere til hatchback's (giver flere muligheder når sæderne lægges ned)

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2007 kl. 17:54

Du skal selvfølgelig gå efter en 1,6 GLX med Servo !

Profil slettet

Profil slettet

10-08-2007 kl. 19:21

Var ude og prøvekører Feliciaen. Men det var ikke noget for os, den manglende servo kan mærkes trods det at det er en lille bil. De 54 hypper (1.3) kan også mærkes i forhold til de 90 (1.8) vi har nu.
Jeg takker for de mange tips, dog skal det siges at vi er mere til hatchbacks (det gør det lettere at transformere bilen fra 4 personers til "varebil")
Har overvejet at tage fat i bankmanden og hører ham om budgetet ikke kan hæves med 10000.- så det hedder 60000.- i stedet. Har lidt en forkærlighed for VW polo. Og synes da også at Skoda Fabia ser lækker ud.