Bilbasen Forum
Hjælp - familieforøgelse og god økonomi - hvilken bil?
Profil slettet
18-01-2011 kl. 00:29
Dette indlæg blev 18-01-2011 18:12 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
18-01-2011 kl. 09:50
Du skriver at i kører mange ture på under 10 km. Det har en diesel ikke godt af. Dyre reparationer er der nok større risiko for at løbe ind i. Og at i ikke vil få en synderligt god brændstoføkonomi selv om i vælger diesel alligevel.
Et andet minus er at hvis i skal have en st.car i diesel til under 150.000 kr, så er bilen rimeligt brugt, da dieselbiler er noget dyrere end benzinversionerne.
Hvis vi skal holde os inde for jeres budget, så må Opel Vectra Wagon eller Ford Mondeo st.car eller Mazda 6 st.car være noget.
Forvent dog ikke mere end 12-13 km/l. Toyota Avensis kunne også være en mulighed, men de er ret dyre ligesom VW Passat, så de vil være væsentligt mere brugte.
Hvis i kunne nøjes med mindre biler, så kunne Ford FOcus, Opel Astra og Peugeot 307, Skoda Octavia, Renault Megane II st.car, Toyota Corolla st.car.
bruger siden
11-12-2004
18-01-2011 kl. 12:53
Og jo jeg har børn og løste problemet med en Mondeo st.car.
De "små" st.cars jeg foreslog var også mere som alternativer til de store st.car. Det burde også kunne lade sig gøre med de mindre. Men de store er bestemt at foretrække.
Men nu er jeg kun en "lille splejs" i forhold til jer 2 her på tråden. Jeg er kun 185 cm, men vil give dig ret i at pladsforholdende er dårlige på bagsædet, lige så snart der sidder nogle forholdsvis høje mennesker på forsæderne.
Profil slettet
21-01-2011 kl. 10:53
Det kostede mig 1,70 kr. at køre 1 km, ALT inklusiv sidste år (dvs. inkl rep, dæk, benzin, forsikring, vægtafgift, olie til motoren osv.). Det er okay synes jeg, selvom benzinøkonomien isoleret set er dårlig.
Vi kan sagtens nøjes med mindre end de helt store stationcars og har ikke behov for "alt i udstyr". Dog ville det være rart med varme i sidespejlene i den kommende bil, det er jo blevet så koldt om vinteren.. :)
Jeg har mest kig på ford focus og vil spejde efter et godt tilbud på sådan én.
Profil slettet
22-01-2011 kl. 22:21
bruger siden
11-12-2004
22-01-2011 kl. 23:25
Mht motor, så er valgmulighederne ikke så store når det er benzin. Det er selvfølgelig sjovest at vælge en 2,0 med 130 hk. Men der er ikke så mange af dem. Det er primært 1,6 med 100 hk du kan vælge.
Jeg ved faktisk ikke om der er nogle med 115 hk. De kører lidt længere på literen.