Bilbasen Forum
god pris på alto?
Profil slettet
29-05-2009 kl. 00:02
H P
bruger siden
06-01-2004
29-05-2009 kl. 09:40
Det er rigtigt at Altoen fik 3 stjerner, men det var UDEN ESP og gardinairbags som er standard i Danmark.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
29-05-2009 kl. 14:35
For det første - og for at svare på det, som du jo egentlig spørger om - så tror jeg faktisk, at du har fået en ok pris.
Det er da muligt, at du kan kæmpe prisen 2000 kr længere ned, hvis du virkelig strænger dig an, men alt i alt er prisen ok.
Når det så er sagt, så vil jeg nok også anbefale dig at lede efter en anden model.
Du bliver foreslået en del brugte biler, men jeg går egentlig ud fra, at det du søger, er en helt ny bil. Og også her er der alternativer.
Til samme pris (eller stort set samme pris) som Alto'en, kan du f.eks. vælge Fiat Panda, Ford Ka, Opel Agila, Renault Twingo eller Suzuki Splash.
For lige at blive lidt ved den sidste, så synes jeg, at du skal prøve at køre en tur i både Alto og Splash næste gang du er hos Suzuki forhandleren. Splash er altså en meget mere komplet bil end Alto, og i mine øjne et klart bedre valg.
Hvis du yderligere smider ca. 10.000 kr mere, så åbner der sig en helt verden af biler, som alle er langt bedre køb end Alto.
Min konklusion er, at hvis du skal vælge en Alto, så skal du i det mindste prøve mange af de andre først. Jeg tror, at du vil vælge anderledes, hvis du prøver alternativerne.
God fornøjelse.
Profil slettet
29-05-2009 kl. 14:39
Lad nu være med at spekulere så meget på de stjerner, vent nu til de andre små biler skal i gennem testen, så klarer de sig nok ikke meget bedre.
Som sagt, så er det heller ikke den danske version af alto der er testet, det er en uden ESP og gardinairbags og det trækker altså meget ned. Så har de fået minus point for ikke at sætte et skilt på sædet der hvor isofixbeslagene sidder.
Hvad ved FDM og hvordan den ville klare sig med disse ting, de har sku da ikke kørt ned og testet den, nej de skriver noget som folk fanger fordi de vil have opmærksomhed på dem selv. De skriver bare selv med de to ting kunne den ikke opnå 4 stjerner, siger hvem???
Sidst rettet: 29/5-09
Profil slettet
29-05-2009 kl. 17:38
De ved godt at et godt resultat er med til at sælge mange biler og er en bestemt bilmodel ikke testet endnu kan de gå ud over salget i sidste ende.
Men om FDM m.v. betaler x antal kroner ved jeg ikke noget om ?