Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ford Mondeo vs Opel Vectra

Kenneth Friis Davidsen

Kenneth Friis Davidsen
bruger siden
02-01-2010

02-01-2010 kl. 10:37

Hej alle Vi står og skal have en forholdsvis stor stacioncar. Indtil videre ligger valget mellem Mondeo og Vectra. Vi har et budget på 160.000 kr., begge biler er indenfor dette. Hvad kan anbefales af disse to mærker, og er der noget man skal være særlig opmærksomme på?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

02-01-2010 kl. 23:17

Hej

Hvis i skal have stor st.car, så er i hvert fald på rette spor. Ingen tvivl om det.

Begge biler er gode og meget praktiske. Der er masser af plads i begge.

Mht driftsikkerhed ligger Vectra lidt foran. Men generalt er der ikke de store problemer med nogle af dem.

Mondeo st.car. (Har selv haft fornøjelsen af en) Den kører supergodt, meget dynamisk, og har ganske meget standardudstyr. Lidt mere end Vectra. Største minus med den er at der kan være problemer med rust i døre og bagklap. Dog kender FOrd til problemet og udskifter uden beregning hvis service er overholdt. Kabinekvaliteten og design er efter min mening ganske lækkert og noget pænere end i en vectra.
MHt driftsikkerhed nåede jeg ikke at få nogle problemer med min på næsten 3 år.

Vectra Wagon: Stor og meget praktisk bil med bunker af plads. De har ikke helt lige så meget standardudstyr som mondeo, og kører ikke helt så dynamisk. Men iflg statistikker bør Vectra være mere driftsikker end Mondeo. Vectra er måske ikke helt lige så flot som mondeo, men det er jo en smagssag. Vectra skulle være en af de mest driftsikre tyskere.

Generelt synes jeg ikke at der er nogle af dem der er dårlige. Begge er gode biler. Så alt i alt bør det komme an på hvilken en i lige falder for.

Men held og lykke med valget.

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2010 kl. 13:41

Helt klart Mondeo TDCI 130, en af mine venner har en, og den kører bare godt, og har masser af plads, plus Forden er en lækker bil efter min mening.

Profil slettet

Profil slettet

05-01-2010 kl. 15:12

Der findes et web-tv indslag om lige præcis de to typer I tænker på. Det kan ses her:

http://jyskebank.tv/012604350821473/saadan_faar_du_mest_stationcar_for_under_200000_kr