Bilbasen Forum
Ford Mondeo vs Opel Vectra
Kenneth Friis Davidsen
bruger siden
02-01-2010
02-01-2010 kl. 10:37
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
02-01-2010 kl. 23:17
Hvis i skal have stor st.car, så er i hvert fald på rette spor. Ingen tvivl om det.
Begge biler er gode og meget praktiske. Der er masser af plads i begge.
Mht driftsikkerhed ligger Vectra lidt foran. Men generalt er der ikke de store problemer med nogle af dem.
Mondeo st.car. (Har selv haft fornøjelsen af en) Den kører supergodt, meget dynamisk, og har ganske meget standardudstyr. Lidt mere end Vectra. Største minus med den er at der kan være problemer med rust i døre og bagklap. Dog kender FOrd til problemet og udskifter uden beregning hvis service er overholdt. Kabinekvaliteten og design er efter min mening ganske lækkert og noget pænere end i en vectra.
MHt driftsikkerhed nåede jeg ikke at få nogle problemer med min på næsten 3 år.
Vectra Wagon: Stor og meget praktisk bil med bunker af plads. De har ikke helt lige så meget standardudstyr som mondeo, og kører ikke helt så dynamisk. Men iflg statistikker bør Vectra være mere driftsikker end Mondeo. Vectra er måske ikke helt lige så flot som mondeo, men det er jo en smagssag. Vectra skulle være en af de mest driftsikre tyskere.
Generelt synes jeg ikke at der er nogle af dem der er dårlige. Begge er gode biler. Så alt i alt bør det komme an på hvilken en i lige falder for.
Men held og lykke med valget.
Profil slettet
05-01-2010 kl. 13:41
Profil slettet
05-01-2010 kl. 15:12
http://jyskebank.tv/012604350821473/saadan_faar_du_mest_stationcar_for_under_200000_kr