Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ford Mondeo vs Mazda 6

Thomas Møller

Thomas Møller
bruger siden
16-01-2007

04-11-2009 kl. 22:03

Vi skal til at købe stationcar, og har egentlig sporet os ind på enten en Ford Mondeo fra 05-07 med 155 dieselheste eller en Mazda 6 touring med 143 dieselheste fra samme tidsrum. Vi har dog følgende problemstillinger: -ingen af de 2 har partikelfilter -Ford'en har ikke isofix -Mazdaen har ikke xenonlygter og ej heller samme power som Ford'en Ved godt at en stor procentdel af et brugtbilkøb er følelsesmæssigt, men er der nogen som har nogle præferencer for eller imod Mazda/Ford.... Sidst rettet: 4/11-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

05-11-2009 kl. 00:16

Jeg har også haft en Mondeo 2,5 V6 st.car. Og da den var til service havde jeg en Mazda 6 2,0 st.car.

Begge biler er gode biler, det er der ingen tvivl om.
Jeg tror dog at Mazda vil være mest driftsikker, det er jo typisk en japser. Mondeo er ikke dårlig, men typisk Tysk.
Men til gengæld synes jeg bedre om kvalitetsfornemmelsen i Forden, da den synes væsentligt højrere i Mondeo frem for Mazda 6.
Jeg synes også at Mazda´en larmede en del mere.

Nu ved jeg ikke om plads er et issue, for så trækker Ford det længste strå der. Der er masser af plads i Mondeo. Og med den vilde 155 hk/400nm diesel er Ford´en efter min mening det bedste valg.

Mazda har bare et mere friskt design, Hvor Mondeo er mere konservativ.

Men ingen af bilerne er noget dårligt valg. Begge er rigtig gode biler.

Jakob Larsen

Jakob Larsen
bruger siden
06-01-2004

05-11-2009 kl. 01:24

Puh ha, svært valg.

Har selv en Mondeo TDCI fra '04 med 165 hk. Den må minde rimeligt om den 155 hk motor. Er rigtig godt tilfreds med den. Motoren virker langt mere veloplagt end den i Mazdaen.

Hvis plads betyder en del, kommer du ikke uden om Mondeoen - den er noget større end Mazdaen.

Min nabo har haft begge biler, han savnede den kombination af dynamik og komfort som du finder i Mondeoen - det kunne Mazdaen ikke leve op til.

Kvalitetsmæssigt tyder alle tests på at Mazda ligger noget bedre end Ford. Der har været en del problemer med især TDCI motorene - især turboerne er svage. Har selv fået min skiftet, så jeg taler af erfaring.

Men uanset hvilken du vælger, tror jeg du bliver glad for den. De minder en del om hinanden.

Held og lykke med det :-)