Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ford Focus tdci 90 eller 109 hestes?

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2010 kl. 14:21

Hej Jeg og kæresten står foran at skulle lease en bil. En af mulighederne er en Ford Focus Econetic, men er i tvivl om vi skal vælge en 90 eller 109 hestes...? Hos easyfleet.dk er der ca 500 kr/måned i forskel. Er det pengene værd? Er lidt bange for at en 90 hestes er for svag? Det skal siges at det - desværre - bliver min kæreste der kommer til at køre langt de fleste kilomester: ca. 80 km om dagen til/fra job, primært på motorvej. Derudover selvfølgelig almindelig kørsel, så jeg regner med 25.000 årligt. Er der nogen som har erfaringer med de 2 motorer? Med venlig hilsen og på forhånd tak Thomas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2010 kl. 16:10

min personlige mening er, at de hk absolut ikke er 500,- værd om måneden.

Profil slettet

Profil slettet

18-06-2010 kl. 23:33

Tak for svaret alle 3!

Meget rart at høre andres vurdering:)
jeg har endnu ikke haft mulighed for at prøve bilen, da Ford her i Kbh SV
ikke har en hjemme pt....

mvh Thomas

Profil slettet

Profil slettet

19-06-2010 kl. 18:29

Hej Thomas.

Jeg har en S40 med 109 hk udgaven og den er altså 'lige til øllet'. Det er fin motor men den egner sig bedst til bare at cuise stille og roligt.

Vh, Thomas

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

20-06-2010 kl. 11:02

Jeg ville vælge den 90 hk hvis i hører til den gruppe af bilister det bare følger trafikken.
Har i en mere "agressiv" kørestil hvor i ofte overhaler så tag den 109 hestes model.
Uanset hvad i vælger så er det en god motor.
Desuden syntes jeg Focus kører godt, selv valgte jeg den fra på grund af Fords dårlige garanti og valgte istedet en Ceed SW 1,6 crdi.. men en Focus kører bedre.