Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ford Focus ST vs. Opel Astra Sports Tourer

Profil slettet

Profil slettet

12-07-2012 kl. 10:37

Jeg står og vakler mellem disse to biler: - Den nye Ford Focus ST 1.0 EcoBoost med 100 HK, årgang 2012 - kørt 3.000 km - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Enjoy med 140 HK, årgang 2011 - kørt 18.000 km Begge biler står til ca. 230.000 kr.Er i tvivl om hvilken en af dem jeg skal vælge. Focus nye motor er blevet rost til skyerne og kører ca. 20 km på literen. Eftersigende skulle den (som altid) have de bedste køreegenskaber i sin klasse. Må siges at være "det fornuftige valg" af de to. Dog er jeg ikke specielt vild med designet i kabinen - virker ret rodet, men er vel noget man kan vende sig til. Astra er nok en mere rummelig bil med lidt mere fart over feltet (lidt til farmand) Designet som helhed tiltaler mig meget mere end Focus og Opel er flere gange blevet kåret til den mest fejlfrie bil. Jeg kører kun omkring de 10.000 km om året, så brændstoføkonomien spiller ikke den store rolle her. Hvilken en skal jeg vælge og hvorfor?! Håber I kan gøre mig klogere :-) Mvh Thomas

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-07-2012 kl. 11:12

Hvorfor ikke vælge Astra så? Som du selv nævner er km/l ikke vigtigt, så hvorfor ikke vælge den du syntes bedst om?

Bilvalg er en smagssag, og med så få km om året ville jeg ikke være i tvivl :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Profil slettet

Profil slettet

12-07-2012 kl. 19:54

C S skrev:
Hvorfor ikke vælge Astra så? Som du selv nævner er km/l ikke vigtigt, så hvorfor ikke vælge den du syntes bedst om?

Bilvalg er en smagssag, og med så få km om året ville jeg ikke være i tvivl :-)

Mvh C S
www.e-bil.dk

Så du ville ikke tøve med at vælge Astraen? ;-)

Profil slettet

Profil slettet

12-07-2012 kl. 20:06

T E skrev:
Så du ville ikke tøve med at vælge Astraen? ;-)

Ikke et sekund! Den er utroligt velkørende, har taget den største afskrivning, har det pæneste udseende, og så er det den du bedst kan lidt :-) rent teknisk er der ikke noget der taler imod den - den er godt bygget og mekanisk stabil :-)

Profil slettet

Profil slettet

14-07-2012 kl. 21:39

Takker for jeres indspark so far! Hjertet siger: "pssttt...vælg Astraen", så det må blive den ;-)...med mindre der er andre herinde som kan overbevise mig om at vælge en anden (næsten ny) stationcar i 230.000 kr klassen?! ;D