Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ford Focus eller C-Max

Profil slettet

Profil slettet

21-01-2008 kl. 18:22

Jeg står i valget mellem den faceliftede model af Ford Focus Stationcar og en C-Max. Begge biler med 1,6 Tdci motor på 109 heste og med ens udstyr. Har fået tilbud på begge biler og da C-Max kommer i en Trend Collection udgave kan jeg faktisk få den billigere end den tilsvarende Focus Stationscar. Er dog lidt i tvivl om C-Max, da jeg synes bagagerummet ser ud til at være mere anvendeligt i Focus'en (Længere og ingen læssekant). Tilgengæld ser det umiddelbart ud som om C-Max holder prisen bedre som brugt. Jeg vil gerne høre, hvad C-max ejere og andre ville vælge. Alternativt om man fint kan "nøjes" med den 90 hestes diesel i Focus Stationcar som jo er noget billigere

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ole Hauris Sørensen

Ole Hauris Sørensen
bruger siden
02-04-2005

21-01-2008 kl. 20:33

Har lige prøvekørt begge. Det lavere tyngdgepunkt i Focus'en giver lidt bedre styreegenskaber. C-Max følges derimod som en større bil pga. den mere luftige kabine, og hvis du køber C-Max'en med bagsædet der kan skubbes sammen og bagud kan man opnå væsenligt bedre benplads bagi.

Og så har C-Max den komfortable indstigning og det gode overblik pga. den højere siddeposition. Lidt svært at vurdere eftersom det blæste, men jeg fornemmede lidt mere vindstøj i C-Max'en, men ikke markant.

Svært valg, der er både noget for og imod. Hvis bagsædet bruges en del ville jeg tage C-Max'en pga. muligheden for bedre benplads og mere fleksibilitet omkring bagsædearrangementet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg