Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ford Focus 2005 st.car

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2009 kl. 10:12

Hejsa, Jeg har læst, at Ford Focus 2005 st.car er et godt brugtbilskøb lige nu. Og da jeg påtænker at udskifte min Citroen Xsara (1998) - så er tiden måske inde. Jeg har kigget lidt - og har bl.a. fundet (der er jo mange til salg): Vodskov: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59476060 Rævhede: http://www.bilzonen.dk/find-din-bil?body_type_id=-100&make_name=Ford&model_name=Focus&model_year_from=2005&model_year_to=2005&sort_by=11&zipcode=9000&altTemplate=bilzonen.dk+-+search+detail&ad_car_id=427435&ad_number=3&dt=201&tab=& Begge fra Nordjylland, hvor jeg selv hører hjemme. Jeg vil meget gerne ha' jeres input både til valg af bil, pris på ovenstående og meget gerne også hvad jeg vil kunne forvente at presse prisen til (jeg er ny til det). Selvom min Xsara er i ok stand, pæn osv. regner jeg ikke med, at få alverden for den - men kommentarer er meget velkomne. På forhånd mange tak! De bedste hilsner, Claus

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

28-04-2009 kl. 10:24

Først og fremmest, så er det jo to forskellige udgaver af Focus.
Den på Bilzonen, er den gamle model, som i princippet kan dateres tilbage til 1997.
Den på DBA er der imod den nye model, som først kom i 2005, og det er den man taler om, som det gode tilbud.
Hvis du søger en Focus i det prisleje, skal du helt klart vælge den nye model, da det er en meget mere moderne og lækker bil end den gamle.
Ikke at den gamle er dårlig, for det er den absolut ikke, men det er trods alt en meget ældre konstruktion.

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2009 kl. 10:29

Nu er det jo den nye model i benzin kontra den gamle model i diesel. Hvordan er dit kørselsbehov?

..det er jo den nye model, der er blevet årets brugtbil - hvis det er en afgørende faktor for dig :-)

Vh Anders

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2009 kl. 10:37

Hej alle, tak for input so far... Ja, beklager - det er alle mine links der roder lidt - det er den NYE (2005) model jeg er efter.

Et andet bud: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59981630

KM: 143.000
Pris: 116.900

Selvf. har den kørt noget længere end det første link i min første besked, men prisen er også noget mere attraktiv!

Fortsæt endelig med at sprede guldkorn! :-)

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

28-04-2009 kl. 10:48

Tja, pris i fht. km. er altid en svær afvejning.
Jeg kan dog se, at den billigste Focus er fra PC auto.
Han sælger næsten kun gamle firmabiler, og med de forholdsvis mange km på få år, har det sikkert været en sælgerbil.
Sådan en vil jeg ikke umiddelbart være bange for at købe, da de normalt har kørt på servicekontrakt, og derfor har fået al den krævede service. Desuden må det næsten være "varme" km, hvis den har kørt så langt på så få år.
Jeg kan dog ikke sige, hvad jeg selv ville vælge, men umiddelbart mener jeg måske ikke helt, at den billige Focus er billig nok. Den har kørt 70.000 km mere end den anden, men er kun knap 30.000 kr billigere. Jeg vil alt andet lige mene, at en ekstra kørt km ihvertfald bør koste 50 øre, hvis ikke lidt mere.
En prisforskel på ca. 40.000 kr havde derfor nok været mere passende.

Profil slettet

Profil slettet

28-04-2009 kl. 15:35

Nå, var lige forbi og kigge på bilen i link nr. 1. Den var solgt i går :-) Typisk... Må kigge videre - virkede ok rummelig, men om jeg begriber hvorfor de sætter det bakspejl SMACK-midt i forruden - så fyre som mig på 196 cm får problemer med udsynet... Tåbeligt... Men jeg kigger videre :-)