Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ford Focus 1,6 TDCI 90 HK

Profil slettet

Profil slettet

08-06-2007 kl. 22:33

Hej Vil meget gerne høre andres erfaringer med en Ford Focus 1,6 TDCI 90 HK. Det er mest motoren jeg tænker på. Er den kraftigt nok og kører den godt og med brænstoføkonomi? Kan nogen anbefale den? Lars.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-06-2007 kl. 00:13

Hej

Jeg har haft en Ford Focus 1,6 TDCI 90 HK på gule plader i godt 3 måneder, og jeg er indtil videre vældig tilfreds. Med 90 HK er det ingen hurtig bil, men der er stadig et godt bundtræk. Den kan ifølge loven kun trække 1100 kg. på krogen selv om motoren sagtens kan klare meget mere. Men den er meget benzinøkonomisk - jeg kan holde mellem 22 og 24 km/l afhængigt af, hvor meget jeg anstrenger mig.

I øvrigt kan jeg fortælle at sidekomforten - særligt for høje personer - er helt i top. Jeg kører 140 km per dag, og jeg kan dårligt forstille mig bedre sæder og siddestilling. På den negative side er aircondition ikke så effektiv. Jeg synes at allerede ved 25-27 grader udenfor er der problemer med at holde temperaturen nede i kabinen. Dertil skal siges at min bil er sort.

Hilsen Jakob

Peter Pedersen

Peter Pedersen
bruger siden
06-01-2004

24-06-2007 kl. 10:49

jeg har en 1,6 tdci stc 90 hk nu kører ca 19 kml små ture, bilen har et fornuftigt moment, har ikke haft nogen problemer overhovedet(bortset fra at den er faldet 28000 kr ) men husk at den kun kan trække 1200 kg på krogen. I øjeblikket kan jeg ikke se noget bedre alternativ både pris, plads og køreoplevelses mæssigt, med mindre man bare ikke vil have en ford
mvh peter